وزیر ارتباطات پاسخ داد؛

قطع ده دقیقه ای اینترنت مربوط به آزمایش اینترنت ملی بود؟

وزیر ارتباطات اعلام کرد اختلال شدید اینترنت هفته گذشته ناشی از یک حمله سایبری شدید بود. به گفته زارع‌پور هنوز داخلی یا خارجی بودن منشأ این حمله در دست بررسی است.

به گزارش جهان صنعت نیوز: حوالی ظهر پنجشنبه چهارم بهمن ماه سال جاری، اینترنت ثابت و همراه کشور به مدت ۱۰ دقیقه قطع و با اختلال گسترده مواجه شد. در آن زمان وعده داده شد تا علت بروز این حادثه بررسی شود. حال «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به علت این قطعی اینترنت گفت:


«قطعی کامل رخ نداد و شاهد کاهش و افت شدید ترافیک در مرکز تبادل ترافیک تهران بودیم. عمده این اختلال در این مرکز بود. بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد یک حمله سایبری بسیار سنگین اتفاق افتاده بود که موجب کاهش ترافیک شد. البته به سرعت هم رفع شد و قطعی کامل به هیچ وجه نداشتیم.»

او در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا این حمله سایبری داخلی بوده یا از خارج کشور، اظهار داشت منشأ این حمله در حال بررسی است.

زارع‌پور همچنین بر تلاش‌های شبانه‌روزی همکارانش برای ارائه اینترنت باکیفیت به مردم تأکید کرد.

سایت مرکز تبادل ترافیک داده تهران که وضعیت شبکه را نشان می‌دهد طی هفته گذشته از دسترس خارج شده است. پیگیری‌های چندباره‌ از وزارت ارتباطات درباره چرایی از دسترس خارج‌شدن این سایت بی‌پاسخ مانده بود. حال احتمال می‌رود علت این امر، حمله سایبری باشد.

گفتنی است بنابراعلام شرکت ارتباطات زیرساخت، چهارشنبه هفته گذشته از ساعت ۱۱:۴۳ به مدت ده دقیقه، افت شدید ترافیک بین‌الملل رخ داد. این شرکت به‌دلیل این اتفاق از مردم عذرخواهی و اعلام کرد درحال بررسی علت بروز این حادثه هستند.

طی دو هفته گذشته شاهد اختلال‌های گسترده‌ای بر بستر اینترنت کشور بودیم. در این مدت شرکت ارتباطات زیرساخت تنها با انتشار بیانیه‌هایی یک‌خطی، ترجیح می‌دهد تنها از مردم عذرخواهی کند و علت دقیق این مشکل را توضیح نمی‌دهد. آن‌ها پیش‌تر اعلام کردند این اختلال‌ها ناشی از مشکلات فنی در راستای توسعه شبکه است.

دانش و فناوری
شناسه : 330638
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا