میزان ذخایر سد های اب تهران ۲۵ درصد کمتر شد

در حال حاضر میزان ذخایر سدهای پنجگانه تامین کننده آب استان تهران ۲۳۹ میلیون متر مکعب است که این رقم در روز مشابه سال گذشته بیش از ۳۲۰ میلیون متر مکعب بوده و بر این اساس، حجم آب سدهای استان تهران ۲۵ درصد نسبت به روز مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش جهان صنعت نیوز: از مجموع ظرفیت ۱۸۸۸ میلیون متر مکعبی پنج سد تامین کننده آب شرب استان تهران ۲۳۹ میلیون متر مکعب آب پشت سدها ذخیره شده که بیانگر این است تنها حدود ۱۲.۶۶ درصد از ظرفیت کلی سدهای پنجگانه تامین کننده آب استان تهران پر است.


حجم آب موجود در مخزن سد امیرکبیر حدود ۲۴ میلیون مترمکعب ثبت شده که این میزان در روز مشابه سال گذشته ۴۰ میلیون مترمکعب بوده، همچنین حجم ذخیره آب سد طالقان از ۱۷۸ میلیون متر مکعب سال گذشته به ۱۴۶ میلیون متر مکعب کاهش پیدا کرده است.

حجم ذخیره آب سد لار سال گذشته ۱۳ میلیون متر مکعب بوده که در مقایسه با موجودی ۱۲ میلیون مترمکعبی فعلی، یک میلیون متر مکعب کاهش را نشان می‌دهد و حجم آب سد ماملو نیز از ۷۰ میلیون متر مکعب سال گذشته، به ۴۴ میلیون متر مکعب رسیده، این درحالیست که حجم ذخیره آب سد لتیان در مقایسه با روز مشابه سال گذشته با ۵ میلیون متر مکعب کاهش به ۱۳ میلیون مترمکعب رسیده است. 

میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی تاکنون ۶۲.۳ میلی‌متر ثبت شده که این میزان در سال گذشته ۹۲.۹ میلی‌متر بوده، بر این اساس میزان بارش‌ها نسبت به سال آبی قبل آن ۳۳ درصد و نسبت به بلندمدت ۴۷.۵ درصد کاهش یافته است./ ایسنا

محیط زیست
شناسه : 330553
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا