ویژگی های جدید آیفون ۱۵ را بشناسید

اپل سال گذشته با تمایزی که بین آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو قائل شد طرفداران آیفون را شوکه کرد. اما طبق اطلاعات جدید شکاف بین مدل معمولی و پرو در سری آیفون ۱۵ بیشترخواهد بود.

به گزارش جهان صنعت نیوز: بامداد زندباف: سایت مک‌رومرز(MacRumors) در همکاری با افشاگر اطلاعات اپل آنون زد ۲۱ (Unknownz۲۱) از تفاوت های متعدد میان ویژگی ها و طراحی آیفون ۱۵ با آیفون ۱۵ پرو و اطلاعاتی که از اسناد داخلی اپل درز کرده بود پرده برداشت. آنون زد ۲۱ (Unknownz۲۱) سابقه چشمگیری دارد و یک بار نسخه اولیه آی.او.اس ۱۴ را ماه ها قبل از عرضه منتشر کرد.

بعید است آخرین اطلاعات این افشاگر به مذاق خریدارانی که بودجه کمی برای خرید آیفون دارند خوش بیاید. به گفته مک رومر اطلاعاتی که در اختیار اوست تایید می کند که چیپست جدید ۳ نانومتری ای.۱۷ اپل به همراه شاسی جدید و دکمه های پاور و ولوم لمسی مختص آیفون ۱۵ پرو خواهد بود. حتی اتصال این دستگاه ها هم متفاوت خواهد بود و وای فای ۶E فقط در مدل پرو در دسترس خواهد بود, چیزی که در اخبار گذشته به آن اشاره ای نشده بود.

با توجه به نکته اخیر که بی سابقه بود( برای مثال تمام مدل های آیفون ۱۴ از وای فای ۶ استفاده می کردند.) آنون زد ۲۱(Unknownz۲۱) این اسناد را به صورت عمومی منتشر کرد. او این را “نمونه کوچکی “از افشاگری های آینده که شامل عکس های کامل پیش از مرحله ای.وی.تی(آزمون اعتبارسنجی مهندسی) که در ماه مارس آغاز می شود خواند.

طبق اخبار فاش شده آیفون ۱۵ همچنان از دوربین بهتر و صفحه نمایش اختصاصی پرو موشن(ProMotion) بهره مند خواهد بود و تقریبا امکان ندارد آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس با برادر گران قیمت خود برابری کنند.

اخبار جدیدی راجب برنامه های جدید اپل یا به عبارتی برنامه هایی که دیگر اتفاق نخواهد افتاد منتشر شد. تحلیل گر مشهور مینگ-چی کو در پیش بینی خود راجع به عرضه آبفون تاشو در سال ۲۰۲۳ تجدید نظر کرده و می گوید اپل به جای آن بر روی عرضه آی پاد تاشو تمرکز کرده و آن را در اولویت قرار داده.

کو می گوید اپل در حال ساخت آی پاد تاشو به همراه پایه نگهدارنده فیبر کربنی است که آن را سبک و بادوام تر می کند. او فاش می کند که اپل برای قطعه حتی تامیین کننده هم دارد, آنی تکنولوژی(Anje Technology). کو توضیح می دهد که عرضه در سال ۲۰۲۴ محتمل تر است اما او درباره این بازه زمانی و توانایی این دستگاه برای “تقویت محموله و بهبود ترکیب محصول” “خوش بین” است.

خبرنگار بلومبرگ, مارک گارمن قبلا گزارش داده بود که اپل در حال کار برروی آی پد تاشویی است که که نیمه پایینی آن هنگام تایپ کردن به عنوان کیبورد کار می کند.گارمن پیش بینی کرده بود که این محصول تا سال ۲۰۲۶ عرضه نخواهد شد. این پیش بینی دو غول این عرصه یعنی کو و گارمن را مقابل هم قرار می دهد.طرفداران اپل امیدوارند حق با کو باشد.

مینگ چی کو از اطلاعات بیشتری راجع به برنامه های آینده اپل برای آیفون پرده برداشت. به گفته این تحلیل گر مشهور آیفون ۱۵ پرو مکس( و احتمالا مدل الترا) تنها مدل های آیفون ۱۵ خواهند بود که از دوربین پریسکوپی پشتیبانی می کنند. قابلیتی که سطح بالاتری از زوم اپتیکال را ارائه می دهد.

این خبر از اطلاعات قبلی که کو منتشر کرد پشتیبانی می کند, اما سرتیتر ادعای کو این است این حرکت بخشی از انتقال گسترده تر به سمت دوربین های پریسکوپی در سری آیفون نخواهد بود,حداقل تا چند سال دیگر: «همانطور که قبلا پیش بینی می شد آخرین مدل ۲اچ۲۳ آیفون ۱۵ جدید(۱۵ پرو مکس یا ۱۵ الترا) از دوربین پریسکوپی استفاده میکند. در بازار انتظار می رود افزودن دوربین پریسکوپی به مدل های آیفون تقاضا برای ارتقاء لنز را در سال ۲۰۲۳-۲۰۲۴ بالا می برد.اما ارزیابی های اخیر من نشان می دهد تنها یک سری از مدل های آیفون ۱۶ در ۲اچ۲۴ به دوربین پریسکوپی مجهز خواهد بود , نه دو مدل که در بازار انتظار می رود.»

با توجه به استفاده گسترده از دوربین های پریسکوپی در گوشی های پرچمدار رقیب, این خبر برای طرفداران اپل شوکه کننده خواهد بود. حتی این نشان می دهد اپل به دنبال افزایش تمایز ویژگی ها حتی در مدل های آیفون پرو است.

عمر باطری طولانی تر همیشه از ویژگی های آیفون پرو مکس بوده , اما این ویژگی بیشتر به خاطر اندازه فیزیکی این مدل است نه تمایل اپل برای ضعیف تر ساختن آیفون پرو. با این حال دوربین پریسکوپ به سایز قالب مدل پرو مکس نیاز ندارد. ایجاد تمایز عمدی در ویژگی ها ( که به دلیل اندازه فیزیکی نیست) مرزی نیست که اپل قبلا با مدل های آی پد پرو و مک بوک پرو از آن عبور کرده باشد.

در واقع, آخرین باری که اپل دست به چنین کاری زد به سال ۲۰۱۷ و دوربین دوگانه آیفون ۸ پلاس در مقابل دوربین تکی آیفون ۸ بر می گردد.اگرچه در آن زمان مدل پلاس آیفون معادل مدل های پرو امروزی بود.

اپل ازقدیم استاد قسمت بندی کردن محصولات‌ بوده اما این کار مخاطره آمیز است. به خصوص این که همزمان با بالا رفتن قیمت در جهان انتظاز می رود این شرکت بعدتر در همین سال محصولات مجموعه آیفون ۱۵ را عرضه کند.

اپل دست به ریسک بزرگی زده. فروش آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس ناامید کننده بوده و خریداران ترجیح می دهند هزینه بیشتری برای مدل پرو پرداخت کنند تا از مزایای مخابراتی آشکار آن بهره مند شوند. بعید است افزایش این شکاف امکاناتی به افزایش فروش آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس کمکی کند.

با توجه به اخبار فاش شده راه حل اپل برای این مورد سیاست پاداش و جزاست. اپل احتمالا طراحی جزیره دینامیک را به مدل های معمولی می آورد ولی این به معنای گران تر شدن آیفون ۱۵ پرو است. فقط زمان مشخص می کند که این قمار اپل جواب می دهد یا خیر./ خبر آنلاین

دانش و فناوری
شناسه : 330430
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا