صندوق تثبیت برای سال آینده چکش کاری می شود

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از بررسی مجدد بند مربوط به موضوع صندوق تثبیت بازار سرمایه در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، بهروز محبی نجم آبادی در توضیح جلسه امروز صبح کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: کمیسیون تلفیق در ادامه بررسی بخش های درآمدی لایحه بودجه، مجددا موضوع صندوق تثبیت بازار سرمایه را بررسی کرد.


وی یادآور شد: در جلسه روز گذشته کمیسیون تلفیق در راستای حمایت از بازار سرمایه مصوب کرده بود که مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان سهام دولت در شرکت ها در اختیار صندوق تثبیت بازار سرمایه برای تقویت این بازار قرار گیرد؛ مجددا امروز کمیسیون تلفیق به این موضوع ورود کرد.

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ توضیح داد: بحث های قابل توجهی در کمیسیون صورت گرفت از جمله این که در لایحه بودجه آمده که «تا ۱۵ هزار میلیارد تومان» سهام دولت در شرکت تا در اختیار صندوق تثبیت بازار سرمایه قرار گیرد، پس اجازه داده شود تا دولت بتواند تا سقف ۲۰ هزار میلیارد تومان سهام را واگذار کند تا از سهامداران خرد حمایت شود. همچنین هر سه ماه گزارشی به کمیسیون های برنامه و اقتصادی مجلس ارائه شود؛ با توجه به حساسیت ها با این پیشنهاد موافقت نشد. اعتقاد مخالفان این بود که دولت به این مقدار سهام ندارد.

محبی نجم آبادی ادامه داد: پیشنهادات دیگری هم مطرح بود لذا قرار شد دوباره این بند بررسی و اصلاح شود.

بورس
شناسه : 329854
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا