ترفند عجیب فروش موتورهای سرقتی

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود دستگیری دو نوجوان ۱۵ و ۱۶ ساله که با انتخاب طعمه‌های خود از سایت دیوار اقدام به سرقت موتورسیکلت های گران قیمت در شهرهای مختلف می کردند توسط ماموران کلانتری ۱۱ آزادی خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، استان سمنان سرهنگ “علی کریمی” در گفت‌وگویی گفت: مدتی قبل دو نوجوان در یکی از میادین شهر با زورگیری، یک دستگاه گوشی تلفن همراه را از یک کودک کار سرقت می‌کنند و متواری می‌شوند.

وی افزود: ماموران پرونده در زمان رصد فضای مجازی در سایت دیوار شماره تلفن همراه سرقت شده را ذیل یک آگهی فروش موتور سیکلت رویت می کنند.

این مقام آگاه به تحقیقات گسترده ماموران در این زمینه اشاره و افزود: در نهایت با اقدامات فنی انجام شده، دو نوجوان سارق شناسایی و در عملیاتی منسجم توسط ماموران دستگیر می شوند.

این مسئول انتظامی با اشاره به شیوه و شگرد متهمان گفت: این دو جوان در ابتدا با زورگیری اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه کودک کار می کنند و پس از آن در سایت دیوار موتورسیکلت های گران قیمت را شناسایی و با حضور در شهر مورد نظر برای رویت و خرید موتورسیکلت، با سوءاستفاده از اعتماد مالک به بهانه تست موتور سیکلت، سوار بر آن شده و از محل متواری می‌شوند و سپس با درج آگهی در سایت‌های مختلف با شماره تلفن همراه مسروقه اقدام به فروش آن می‌کردند.

کریمی با اشاره به بازرسی انجام شده از مخفیگاه متهمان گفت: از منزل نامبردگان دو دستگاه موتورسیکلت benelli کشف و نامبردگان در مجموع به چهار فقره سرقت موتورسیکلت و یک مورد زورگیری اعتراف کردند.

سرهنگ کریمی در پایان با اشاره به شهروندانی که از سایت های مختلف اقدام خرید و یا فروش اجناس و لوازم خود می‌کنند، گفت: به کسانی که با استفاده از این فضا برای خرید به شما مراجعه می کنند، اعتماد نکنید و مواظب هرگونه سوء استفاده افراد فرصت‌طلب باشید.

 

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 329826
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا