سخنگوی کمیسیون تلفیق؛

سهم نفتی های بودجه مشخص شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه لایحه بودجه ۱۴۰۲ از تعیین سهم صندوق توسعه ملی از محل صادرات نفت خام و میعانات گازی و خالص صادرات گاز خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز؛ سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه لایحه بودجه ۱۴۰۲ از تعیین سهم صندوق توسعه ملی از محل صادرات نفت خام و میعانات گازی و خالص صادرات گاز خبر داد.


به گزارش سرویس اقتصاد کلان به نقل از ایسنا، رحیم زارع در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: در این جلسه سهم صندوق توسعه ملی از محل صادرات نفت خام و میعانات گازی و خالص صادرات گاز مشخص شد که به موجب آن ۴۰  درصد سهم وزارت نفت، ۱۴/۵ درصد سهم مناطق نفت خیز و کمتر توسعه یافته، ۳ درصد و ۴۲.۵ درصد هم برای بودجه عمومی تا سقف ۶۰۳ هزار میلیارد است .اگر دولت نتواند تا این مبلغ نفت به فروش برساند می‌تواند از حساب ذخیره ارزی استفاده کند.

وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق در راستای حمایت از بازار سرمایه تصویب کرد که مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان سهام دولت در شرکت ها در اختیار صندوق تثبیت بازار سرمایه برای تقویت این بازار قرار گیرد.

زارع درباره مصوبه کمیسیون درباره قیر گفت: پیشنهاد دولت در لایحه بودجه در زمینه تامین قیر مدارس، روستاها، مناطق محروم، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن مبلغ ۱۹ هزار میلیارد تومان بود که این رقم در کمیسیون تلفیق به ۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد؛ البته با توجه به اینکه هنوز پیشنهادات کمیسیون های تخصصی ارائه نشده و ما از صبح چهارشنبه این پیشنهادات را بررسی کنیم، احتمال تغییر این مصوبات وجود دارد.

وی همچنین گفت: برای توسعه پالایشگاه آبادان و پرداخت بدهی آن، تا مبلغ ۲۳۰ میلیون یورو مصوب شد که این منابع از محل فروش داخلی این پالایشگاه تامین می شود؛ همچنین در زمینه حمایت از خط اتیلن غرب مصوب شد به ازای هر تن اتیلن دو و نیم درصد منابع برای حفظ و نگهداری این خط اتیلن منابع در نظر گرفته شود. 

اقتصاد کلان
شناسه : 329415
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا