نسخه الکترونیکی بیمه تکمیلی چه زمانی تکمیل می شود؟

قائم مقام بیمه مرکزی گفت: برآورد ما این است که شرکت‌های بیمه گر تکمیلی دارای پرتفوی درمان، حداکثر تا یک ماه دیگر به سامانه‌های مربوطه وزارت بهداشت متصل خواهند شد.

 

به گزارش جهان صنعت نیوز، آقای مشعلچی گفت: در خصوص نسخه پیچی الکترونیکی تکلیفی  از دولت‌ها در سال‌های قبل بوده است ،در این دولت‌ها چند زمان مختلف مطرح شد که آخرین آن ابتدای دی ماه بود. بیمه‌های پایه‌های توانستند تا حد زیادی این فرآیند نسخه پیچی الکترونیکی را طی کنند، اما همچنان کامل نیست بیمه‌های تکمیلی براساس صراحت قانون بودجه، باید از طریق سامانه وزارت بهداشت متصل به کل دیتا وزارت بهداشت سامانه سپاس شوند.

او در ادامه گفت: نقشی در خصوص این طرح برای نهاد ناظر بیمه مرکزی نگذاشته اند، اما با به دستور رئیس کل بیمه مرکزی به این موضوع ورود کردیم. ماموریت بیمه مرکزی خود خواسته از ۵ ماه پیش آغاز شد.

قائم مقام بیمه مرکزی گفت: اکنون چند شرکت بیمه گر با زیر ساخت‌ها و تسهیلگری که بیمه مرکزی انجام داده است، متصل به سامانه‌های مربوط کل اطلاعاتی سپاس شده اند و چند شرکت دیگر تا هفته دیگر متصل می‌شوند و مابقی تا دوهفته دیگر به سامانه متصل می‌شوند.

او گفت: برآورد ما این است که شرکت‌های بیمه گر تکمیلی دارای پرتفوی درمان تا حداکثر یک ماه دیگر طبق قانون بودجه به سامانه‌های مربوطه به وزارت بهداشت متصل خواهند شد که بعد از آن کار وزارت بهداشت آغاز می‌شود. تبادل تسهیل شده اطلاعات بین سازمان‌های بیمه گر بیمه تکمیلی و وزارت بهداشت برقرار می‌شود اکنون تبادلات یک طرفه است.

بانک و بیمه
شناسه : 329235
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا