هشدار نماینده مجلس؛

طبق پیش‌بینی‌ها سال آینده نیز تورم صددرصدی خواهیم داشت‌

رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس نسبت به تورم صددرصدی در سال آینده هشدار داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز؛ محمدصالح جوکار، گفت: تورم هم‌چنان در جامعه حکم‌فرماست و طبق پیش‌بینی‌ها سال آینده نیز تورم صددرصدی خواهیم داشت‌.

وی افزود: بودجه باید طوری برنامه‌ریزی شود که اگر هم تورمی به همراه دارد، برای مردم قابل تحمل باشد اما تورم‌های ناگهانی ناشی از مسائل مختلف، ناترازی بودجه و بانک‌ها و یا افزایش نقدینگی قابل‌ تحمل نیستند.

این نماینده تاکید کرد: خواست مردم این است که افزایش حقوق صورت نگیرد اما در عوض قیمت‌ها تثبیت شود و بسیار مهم است بودجه‌ای که پیش‌بینی می‌شود، محقق کرد.

وی ادامه داد: بودجه بیانگر منابع و مصارف دولت است. رشد اقتصادی، بحث اشتغال و درآمد همه در بودجه کشور دیده می‌شود و در واقع بودجه برشی‌ از برنامه ۵ ساله است که قرار است در یک سال تحقق پیدا کند؛ از همین‌رو اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس تاکید کرد: مردم نباید احساس کنند سفره‌هایشان‌ کوچک‌تر می‌شود. بودجه یک معادله شفاف است و ‌امیدوارم آن‌چه کمیسیون‌های تخصصی تصمیم می‌گیرند و آن‌چه نهایتا در صحن تصویب می‌شود به نفع مردم‌ باشد‌.

این نماینده مجلس با اشاره به افزایش درآمدهای مالیاتی در سال آینده و احتمال عدم تحقق آن تصریح کرد: ممکن است پرداخت مالیات برای مردم سنگین باشد و منجر به عدم تحقق بودجه یا کسری بودجه شود که این خود تورم‌زاست؛ مگر این‌که روی شناسایی افراد دارای فرار مالیاتی تمرکز کرده و از آن‌ها مالیات دریافت کنیم.

وی در ادامه اذعان داشت: البته با جدیت بالا می‌شود رشد اقتصادی و آن‌چه در بودجه در نظر گرفته شده را محقق کرد. اگر اجرای بودجه، تبصره‌ها و احکام جدیت پیدا کند شاید جداول و ردیف‌ها هم تحقق پیدا کنند‌.

جوکار با تاکید بر ناموفق بودن قانون مالیات بر خانه‌های خالی و ناکامی در اجرای آن، گفت: این قانون با وجود حجم بالای خانه‌های خالی تاکنون منابعی برای دولت نداشته است.

منبع: خبر فوری

اقتصاد کلان
شناسه : 329007
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا