ابزار برخی نمایندگان برای فشار به وزرا؛

اگر قبول کنید استیضاح انجام نمی شود

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه استیضاح حق مجلس است، تأکید کرد که باید محورهای استیضاح وزرا روشن باشد.

به گزارش جهان صنعت نیوز: حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ بهمن ماه) قوه مقننه با استناد به مواد (۲۲) و (۲۳) آیین‌نامه داخلی مجلس در تذکر به هیأت رئیسه، گفت: مطالبی که در داخل مجلس پخش می‌شود باید با مجوز و مهر هیأت رئیسه باشد، ضمن اینکه طبق مواد ۲۲۰، ۲۲۱ و ۲۲۲ استیضاح حق مجلس است و باید محورهای آن روشن باشد.

وی افزود: اگر استیضاح طوری باشد که در ظاهر موارد مربوط به وزارتخانه مطرح شود اما در پشت پرده موضوعات دیگری پیگیری شود کما اینکه در نشستی با یک وزیر مطالباتی را صورت جلسه کرده و می‌گویند اگر قبول کنید استیضاح انجام نمی‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: اینکه عده‌ای وزیر در سایه باشند و عزل و نصب یک وزارتخانه را به دست بگیرند استیضاح نیست.

* استیضاح وزیر آموزش و پرورش به صحن بیاید

فاطمه مقصودی نماینده بروجرد در مجلس نیز در جلسه علنی امروز در تذکری شفاهی، گفت: باید در رابطه با وزارت آموزش و پرورش و مشکلات این وزارتخانه که گوش شنوایی هم ندارد، تذکر داد، چرا که اوضاع آموزش و پرورش در تمامی حوزه ها همچون وضعیت دانش آموزان، معلمان، اولیا و کادر آموزشی و… خوب نیست.

نماینده مردم بروجرد در مجلس اضافه کرد :در حالی که نبود نیروی خدماتی و آموزشی، مشکل آفرین شده است و هنوز هم با وجود گذشت چند ماه از سال تحصیلی برخی کلاس ها معلم ندارند و هیچ سیطره ای بر این وزارتخانه وجود ندارد، بنابراین باید پرسید آقای رئیس چرا استیضاح وزیر آموزش و پرورش به صحن نمی آید؟

سیاسی
شناسه : 328905
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا