پول دیجیتالی چقدر می‌ارزد؟

بیت‌کوین ۱۰ ساله شد

جهان صنعت نیوز| ۱۰ سال می شود که بیت کوین اختراع شده و مورد توجه مردم قرار گرفته است. روز پنج شنبه قیمت بیت کوین به ۶ هزار و ۲۰ دلار سقوط کرد. این در حالی است که قیمت این ارز مجازی در دسامبر ۲۰۱۷ به بیشترین حد خود ۲۰ هزار دلار رسید. در سال جاری بیت کوین با افت قیمت رو به رو شد و در کانال ۱۳ هزار و ۵۰۰ دلار نوسان داشت.

تا به امروز هزار و ۳۲۴ ارز های دیجیتالی تا کنون با ارزش ۳۴۲ میلیارد دلار در سایت های CoinMarketCap.com لیست شدند که تقریبا ارزش این ارزهای دیجیتالی به اندازه شرکت جانسون اند جانسون است. اما بیت کوین بزرگترین و معروف ترین پول دیجیتالی به حساب می آمد. در زمان رونق بیت کوین، مردم  ۱۶.۷ میلیون سکه را به ارزش ۱۸۹ میلیارد دلار معامله کردند.

کارشناسان برای سرمایه گذاری در ارزهای مجازی از نخست هشدارهای خود را داده بودند. به طوری که اقتصاددان ها معتقد اند کسانی که نمی توانند هزینه سقوط ارزش ارزهای دیجیتالی را تحمل کنند یا پرداخت کنند، نباید به طور مستقل بر آن ها سرمایه گذاری کنند.

در همین رابطه جولیان هوسپ، کارآفرین بیت کوین می گوید هنوز رشد ارزش بیت کوین تمام نشده اما قبل از آن با یک روند نزولی رو به رو خواهیم شد. به نظر می رسد در حال حاضر بیت کوین روند نزولی خود را تجربه می کند.

سوالی که برای همه پیش می آید این است که بیت کوینی که توسط بانک مرکزی و یا یک نهاد رسمی حمایت نمی شود چقدر می ارزد؟ آیآ ارزش واقعی این ارز ۲ دلار است؟ یا ۲ میلیون دلار؟ حتی ۲ هزار دلار. پاسخ دادن به این سوال بسیار سخت است. زیرا با خرید بیت کوین شما به طور مستقی دارای نقدینگی یا پول نمی شوید یا حتی بخشی از یک چرخه تکنولوژی را صاحب نمی شوید. به همین دلیل است که نمیتوان ارزش مستقیمی را برای این پول مجازی انتخاب کرد.

اما به نظر می رسد بعد از ۱۰ سال، دوره رونق بیت کوین رو به پایان است. اقتصاددان ها معتقد هستند در آینده که شاید اقتصاد جهانی را ارزهای مجازی در دست بگیرد، فردی با داشتن ارز مجازی زیاد در بانک خود پولدار نمی شود. به گفته آن ها هرچه ارزهای مجازی همه گیر تر شود و مشهور شود ارزش آن به صفر نزدیک می شود.

اقتصاد کلان
شناسه : 3289
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا