سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس؛

مشترکان پرمصرف گاز دیگر از یارانه انرژی برخوردار نیستند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس لایحه بودجه سال جاری مشترکان پرمصرف دیگر از یارانه انرژی برخوردار نیستند و آنچه که امروز در افزایش قیمت قبوض برخی از مشترکان خانگی رقم خورده، مطابق قانون است.

به گزارش جهان صنعت نیوز: مالک شریعتی نیاسر درباره علت افزایش قیمت قبوض گاز برخی از مشترکان خانگی، بیان کرد: آنچه که در محاسبه تعرفه های گاز و برق از سال ۱۴۰۰ کلید خورد مطابق با تکلیف قانونی است که مجلس شورای اسلامی در بند ی تبصره ۸ لایحه بودجه ۱۴۰۰ و همچنین در بند ی تبصره ۱۵ لایحه بودجه ۱۴۰۱ تکلیف کرده است که تعرفه گذاری برق و گاز به نحوی اصلاح شود که کم مصرف ها بدون تغییر باشند و مشترکانی که زیر الگوی مصرف از برق و گاز استفاده می کنند با افزایش تعرفه مواجه نشوند و افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی هستند نیز از تعرفه رایگان برخوردار شوند و مشترکان پرمصرف دیگر از یارانه انرژی برخوردار نباشند.


وی در ادامه اظهار کرد: قاعدتا چند درصد محدودی از مصرف کنندگان در سطح جامعه پرمصرف هستند و طبیعتا ممکن است از این افزایش قیمت ها ناراحت نیز بشوند اما ما باید رضایت عامه را بر رضایت تعداد محدودی مشترک پرمصرف ترجیح بدهیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: ممکن است در مواردی نیز در محاسبه و صدور قبض ها در ماه اخیر اشتباهی از سوی مجموعه وزارت نیرو و وزارت نفت صورت گرفته باشد، این موضوع را کتمان نکرده و باید حتما رسیدگی شود اما آنچه که اکنون در افزایش قیمت قبوض رقم خورده کاملا مطابق قانون است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما باید مطابق با قانون به دادن یارانه انرژی به مشترکان پرمصرف پایان دهیم که قاعدتا این موضوع برای این مشترکان پرمصرف نیز مقداری نا خوشایند است اما باید رضایت عامه در سطح جامعه مورد نظر قرار گیرد.

نفت و پتروشیمی
شناسه : 328125
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا