شوک جدید در صنعت خودرو؛

کاهش باورنکردنی قیمت تسلا

از آنجایی که برای مدتی کاملاً مشخص بود که حاشیه سود تسلا احتمالاً بسیار زیاد است، اخیراً نه تنها توانست قیمت ها را در کل خط تولید خود کاهش دهد، بلکه آنها را به شکلی گسترده و شگفت انگیز کاهش دهد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مدت زیادی پس از تخفیف ‌ها و مشوق ‌های پایان سال ۲۰۲۲، فروش تسلا بسیار بالاتر رفت. به عنوان مثال، قیمت اولیه مدل Y از ۶۵ هزار و ۹۹۰ دلار به ۵۲ هزار و ۹۹۰ دلار کاهش یافت و اکنون واجد شرایط مالیات ۷۵۰۰ دلاری فدرال برای خودروهای الکتریکی در ایالات متحده است.


قیمت ‌های تسلا مدتی است که بیش از حد بالا بوده است و در سال ۲۰۲۲ به افزایش خود ادامه دادند. طبق گزارش‌ها، تقاضا برای خودروها بسیار بالا بود و لیست انتظار در حال افزایش بود. مشتریان ماه ‌ها منتظر تحویل گرفتن بودند و ممکن است برخی از تسلا دست بکشند و مدل ‌های رقیب را بخرند، اگرچه بیشتر خودروهای برقی رقبا نیز به سختی به دست می ‌آمدند.

پس از اینکه تسلا نتوانست به دستورالعمل های تحویل ۵۰ درصدی خود از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ عمل کند، کاهش قابل توجه قیمت تمام خودروهای خود در ایالات متحده را اعلام کرد. در همین حال، تسلا در بسیاری از مناطق دیگر در سراسر جهان نیز قیمت ها را کاهش داد.

احتمالاً می توانید راه های دیگری را تصور کنید که کاهش قیمت قابل توجه تسلا بر شرکت ها در سراسر جهان تأثیر می گذارد. جالب است که ببینیم رقبا چه واکنشی نشان خواهند داد و همچنین تا چه زمانی تسلا به عرضه خودروهای خود با قیمت های کاهش یافته ادامه خواهد داد.

 

خودرو
شناسه : 327415
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا