در رتبه بندی ارزش افزوده؛

ملی مس چهارمین شرکت برتر ایران شد

صبح امروز دوشنبه سوم بهمن ماه ۱۴۰۱ طی بیست و پنجمین دوره همایش معرفی شرکت های برتر سال ایران از ۱۰۰ شرکت برتر کشور در سال ۱۴۰۰ توسط سازمان مدیریت صنعتی رونمایی شد. نکته حایز اهمیت در این مراسم، قرار گرفتن نام شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی در این لیست بود.

به گزارش جهان صنعت نیوز؛ ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ایران در این همایش گفت: در این رتبه‌بندی (از لحاظ فروش) شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس عنوان نخست را از آن خود کرد. شرکت نفت ستاره خلیج فارس رتبه دوم و شرکت پالایش نفت بندرعباس رتبه سوم را کسب کردند و پس از آن‌ها شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری غدیر، بانک ملت، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، ایران خودرو، بانک رفاه کارگران و سرمایه گذاری پارس آریان در رتبه‌های چهارم تا دهم قرار گرفتند.
همچنین در لیست شرکت های با بالاترین ارزش افزوده، از بخش صنایع معدنی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در رتبه اول با رقم ۱۲۷.۰۲۴ میلیارد تومان، شرکت ملی صنایع مس ایران در رتبه چهارم با رقم ۵۶.۶۸۳ میلیارد تومان، معدنی و صنعتی گل گهر در رتبه هشتم با رقم ۳۴.۷۹۶ و معدنی و صنعتی چادرملو در رتبه دهم با رقم ۳۰.۳۸۲ میلیارد تومانی قرار گرفتند.
در لیست ۵ شرکت برتر کشور از لحاظ بیشترین سودآوری، شرکت های فولاد مبارکه اصفهان با ۱۱۴.۸۴۷ میلیارد تومان سود در رتبه اول و شرکت ملی صنایع مس ایران با ۵۲.۱۴۳ میلیارد تومان سود در رتبه سوم از بخش معدن و صنایع معدنی حضور داشتند.
نکته قابل توجه در اعلام لیست شرکت های با بالاترین ارزش بازار این بود که در میان ۵ شرکت برتر، ۴ شرکت از حوزه معدن و صنایع معدنی بوده به نحوی که به ترتیب شرکت های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، میدکو و چادرملو در رتبه های دوم تا پنجم قرار گرفتند.
همچنین در انتهای این مراسم از شرکت های فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، صبا فولاد خلیج فارس، ملی مس، گلگهر، فکور صنعت تهران، چادرملو و آهن و فولاد غدیر ایرانیان به عنوان شرکت های برتر حوزه معدن و صنایع معدنی با اهدای تندیس و لوح تقدیر شد./ معدن بیدار

  

صنعت و معدن
شناسه : 326701
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا