وزارت خزانه داری امریکا؛

تحریم های جدید علیه ایران چیست؟

وزارت خزانه داری آمریکا امروز چند فرد حقیقی در ایران را به بهانه‌ای واهی تحریم کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز؛ وبگاه وزارت خزانه داری آمریکا امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای از تحریم چند فرد ایرانی به بهانه‌ای واهی خبر داد.


در بیانیه صادره در وبگاه وزارت خزانه داری آمریکا در این خصوص آمده است: امروز، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC) بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ۵ نفر از اعضای هیات مدیره آن، معاون وزیر اطلاعات و امنیت و ۴ فرمانده ارشد سپاه در ایران را بر اساس اختیارات حقوق بشر (!) خود تحریم کرده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خزانه داری آمریکا ادعا شده است که تحریم‌های مذکور با هماهنگی انگلیس و اتحادیه اروپا اعمال شده است!

«برایان نلسون» معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی با اتخاذ مواضعی مداخله جویانه در امور داخلی تهران بر خلاف منشور ملل متحد، در این باره در بیانیه‌ای ادعا کرد: آمریکا به حمایت از مردم ایران در مطالبات آن‌ها برای تحقق حقوق بشر و دیگر آزادی‌های اساسی متعهد است! به همراه شرکای خود به پاسخگو کردن آن‌ها ادامه خواهیم داد!

دولت انگلیس نیز پیشتر بار دیگر با طرح ادعا‌های واهی حمایت از حقوق بشر، فهرست تحریمی خود علیه جمهوری اسلامی ایران را بسط داد.

بنا به بیانیه مندرج در وب سایت متعلق به دولت انگلیس، ۵ فرد و دو نهاد ایرانی به فهرست تحریم‌های لندن علیه تهران افزوده شدند.

در فهرست جدید تحریمی انگلیس علیه جمهوری اسلامی، اسامی «احمد فاضلیان» معاون دادستان کل کشور، «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، «حسین نجات» جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «سالار آبنوش» مشاور فرمانده سپاه و «قاسم رضایی» جانشین فرمانده نیروی انتظامی به چشم می‌خورد.

علاوه بر این افراد، که دولت انگلیس به بهانه حمایت دوباره از اغتشاشات پراکنده و نیز در ارتباط با اعدام «علیرضا اکبری» جاسوس خود، آن‌ها را تحت تحریم قرار داد، ۲ نهاد «نیروی مقاومت بسیج» و «بنیاد تعاون بسیج» نیز در فهرست تحریم لندن قرار گرفتند.

لازم به ذکر است که علیرضا اکبری، مدتی قبل در پی جاسوسی علیه کشور دستگیر شد. بر همین اساس و پس از تشکیل پرونده قضائی برای متهم و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه ارجاع و جلسات رسیدگی با حضور وکیل متهم برگزار شد و بر اساس مستندات متقن موجود در پرونده این فرد به جرم جاسوسی برای انگلیس به اعدام محکوم شد.

در این باره؛ دولت سوئد که اکنون ریاست دوره‌ای شورای اروپا را بر عهده دارد ساعاتی پیش اعلام کرد وزرای خارجه این اتحادیه بر سر اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به توافق رسیده اند.

به گفته نماینده دولت اتریش در اتحادیه اروپا، کشور‌های اروپایی در تازه‌ترین اقدام ضدایرانی خود، ۳۷ شخص و نهاد ایرانی را به فهرست تحریم‌ها اضافه کردند./ دانشجو

سیاسی
شناسه : 326695
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا