سخنگوی کمیسیون عمران مجلس؛

اسم شرکت‌های هواپیمایی متخلف که قیمت ها را اصلاح نکنند، اعلام می‌شود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر شرکت‌های هواپیمایی تا یک هفته دیگر قیمت‌های خود را مطابق با قوانین اصلاح نکنند، اسامی آنها را به صورت شفاف در رسانه‌های مطرح می‌کنیم و از دستگاه‌ قضایی نیز درخواست می‌کنیم با جدییت به این موضوع ورود کنند.

به گزارش جهان صنعت نیوز؛ عبدالجلال ایری با انتقاد از افزایش غیر قانونی بلیط هواپیما توسط برخی از شرکت‌های هواپیمایی گفت: متاسفانه علی رغم تذکرات متعدد در خصوص افزایش قیمت غیر قانونی بلیط هواپیما، مجددا شاهد ادامه این رویه غلط هستیم!

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم از ولنگاری در قیمت بلیط هواپیما به شدت ناراحت هستند و این را هم دائما به ما منتقل می‌کنند، عنوان کرد: بارها از رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص این وضعیت و دلایل نبود نظارت دقیق و عدم برخورد قاطع با متخلفان توضیح خواستیم که متاسفانه پاسخگو نبود. وزیر جدید راه و شهرسازی حتما باید به این رویه‌ها غلط جا افتاده خاتمه دهد.

ایری با تاکید بر اینکه سازمان تعزیرات حکومتی نیز نباید نسبت به افزایش قیمت های بی‌رویه ایرلاین ها بی تفاوت باشد؛ مردم به حق از این نا به سامانی‌ها گلایه مند هستند، بیان کرد: اگر هزینه نگهداری و … هواپیماها در اثر افزایش نرخ ارز تغییری داشته باید از مسیر قانونی درخواست افزایش قیمت بلیط بدهند تا در صورت صحت سنجی در مراجع ذی صلاح اعمال شود نه اینکه هر شرکت مطابق با نظر شخصی خود نسبت به افزایش نرخ بلیط اقدام کند. هر چند در برخی مواقع آژانس‌های فروش بلیط نیز خودسرانه قیمت ها را افزایش می‌دهند و این امر خارج تصمیمات ایرلاین‌ها است لذا باید شیوه نظارتی بر این مجموعه ها نیز اصلاح و برخوردها بازدارنده شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه برخورد قاطع و جریمه ایرلاین‌های متخلف و اعلام اسامی آنها مانع از عادی شدن بی قانونی می‌شود، افزود: هم اکنون در آستانه فرارسیدن عید نوروز و افزایش سفرها هستیم لذا نظارت ها باید افزایش پیدا کرده تا در این ایام تغییر قیمتی را شاهد نباشیم. اگر شرکت‌های هواپیمایی تا یک هفته دیگر قیمت‌های خود را مطابق با قوانین اصلاح نکنند، اسامی آنها را به صورت شفاف در رسانه‌های مطرح می‌کنیم و از دستگاه‌ قضایی نیز درخواست می‌کنیم با جدییت به این موضوع ورود کنند.

منبع: خانه ملت

عمومی
شناسه : 326659
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا