واکنش فوری سازمان بورس؛

لغو عرضه خودرو در بورس توسط شورای رقابت قانونی نیست

مدیر نظارت بر بورس‌ها درباره نامه شورای رقابت مبنی بر توقف عرضه خودرو در بورس کالا، گفت: شورای رقابت اختیار قانونی لغو عرضه خودرو در بورس کالا را ندارد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، امیر مهدی صبائی اظهار کرد: طبق قانون بازار اوراق بهادار، شورای عالی بورس بالاترین رکن بازار سرمایه است و تصویب سیاست‌های کلان بازار سرمایه را به عهده دارد. یکی از وظایف این شورا تعیین خط‌مشی و تدوین قانون و مقررات مربوطه است و کلیه مصوبات شورای عالی بورس برای بورس‌ها لازم‌الاجرا است.

وی افزود: عرضه خودرو در بورس کالا یکی از مصوبات شورای عالی بورس است و بورس کالا موظف است در چارچوب این مصوبه رفتار کند. لذا ضمن احترام به جایگاه شورای رقابت، بورس کالا تابع مصوبات شورای عالی بورس است.

صبائی گفت: این برای اولین بار نیست که در خصوص عرضه یک محصول یا تعیین قیمت پایه آن بین شورای رقابت و بورس اختلاف نظر وجود دارد؛ لذا در این مورد (عرضه خودرو در بورس کالا) کمافی‌السابق با رویکرد حمایت قاطع از حقوق سرمایه‌گذاران، به طریق اولی تابع قوانین و مصوبات شورای عالی بورس هستیم.

طبق اعلام پایگاه خبری بازار سرمایه، مدیر نظارت بر بورس‌ها گفت: هر گونه ملاحظه‌ای در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا صرفا و صرفا در شورای عالی بورس قابل بررسی است.

شورای رقابت در نامه ای به رئیس سازمان بورس کلیه محصولات ایران خودرو و سایپا به جز “هایما” و “تارا” را انحصاری اعلام کرد.

طبق این نامه، خودروهای “شاهین”، “دنا” و “پژو ۲۰۷” باید از بورس کالا خارج شوند، چراکه این عرضه که به نوعی لاتاری خودرو است باید متوقف شود.

بورس
شناسه : 326544
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا