موج اخراج کارمندان به اسپاتیفای رسید

شرکت اسپاتیفای تکنولوژی قصد دارد هفته جاری تعدادی از کارمندانش را اخراج کند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: اسپاتیفای هفته جاری سرگرم برنامه‌ریزی اخراج‌هاست و به این ترتیب به خیل شرکت‌های فناوری نظیر آمازون و متا پلتفرمز می‌پیوندد که به منظور کاهش هزینه‌ها، شمار کارمندانشان را تعدیل کرده‌اند.

منابع آگاه، تعداد کارکنانی که قرار است توسط اسپاتیفای اخراج شوند را اعلام نکرده‌اند. این شرکت اکتبر گذشته ۳۸ نفر از کارکنان استودیوهای پادکست پارکست و گیملت مدیا را اخراج کرد. طبق گزارش درآمد سه ماهه سوم اسپاتیفای، این غول پخش موسیقی حدود ۹۸۰۰ کارمند دارد.

شرکتهای فناوری در دوران پاندمی کووید، به شمار کارمندان‌شان اضافه کردند اما اکنون در واکنش به کاهش درآمد تبلیغاتی و دورنمای اقتصادی متزلزل، ناچار شده‌اند تعداد آنها را کاهش دهند. شرکتهای متا و مایکروسافت در میان بزرگترین شرکت‌هایی بوده‌اند که اخیرا تعدیل نیرو را اعلام کرده‌اند. آلفابت (شرکت مادر گوگل) هم جمعه گذشته اعلام کرد حدود ۱۲ هزار موقعیت شغلی معادل شش درصد از کارکنان جهانی خود را حذف می‌کند.

سخنگوی اسپاتیفای در این باره حاضر نشد اظهارنظر کند. این شرکت از سال ۲۰۱۹ سرمایه گذاری گسترده‌ای در حوزه پادکست انجام داد و بیش از یک میلیارد دلار برای خرید شبکه‌های پادکست، نرم افزار تولید، سرویس میزبانی و حقوق برنامه‌های محبوب هزینه کرد. با این حال، سرمایه‌گذاری‌های مذکور صبوری سرمایه‌گذاران را محک زدند. ارزش سهام اسپاتیفای سال گذشته که سرمایه گذاران، بازدهی این سرمایه‌گذاری‌ها را زیر سوال بردند، ۶۶ درصد ریزش کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مدیران اسپاتیفای ژوئن گذشته اعلام کردند کسب و کار پادکست تا یک یا دو سال آینده، سودآور خواهد شد.

 

دانش و فناوری
شناسه : 326541
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا