ایران خودرو؛

تنها دو خودرو در روز های گذشته افزایش داشته اند

پرطرفدارهای ایران خودرو امروز با آرامش نسبت به روز گذشته در بازار قیمت گذاری شدند و ارزیابی‌ها نشان از آن دارد که از میان محصولات این شرکت تنها 2 خودرو رشد قیمت داشتند.

به گزارش جهان صنعت نیوز؛ هرچند روز گذشته پرطرفدارهای ایران خودرو جهش عجیب قیمت در یک روز را ثبت کردند، اما امروز شاهد استپ قیمت در این بازار بودیم، بطوریکه از میان ۶ محصول پرطرفدار ایران خودرو تنها «پژو ۲۰۷ دنده ای» و «سمند LX با موتورEF7» در بازار رشد قیمت داشتند و سایر محصولات بدون تغییر راهی بازار شدند. برخی فعالان بازار خودرو آرامش امروز پرطرفدارهای ایران خودرو را به نوسان اندک نرخ دلار نسبت می دهند و برخی دیگر اعلام خبر ورود خودروهای واراتی از ۴ بهمن به بورس کالا را دلیل این آرامش می دانند.

 اما آنچه فعالان بازار خودرو در این میان به آن اشاره می کنند به حضور واسطه‌ها و فروشندها در بازار دو روز گذشته باز می گردد. به گفته فعالان بازار خودرو واسطه‌ها برای خرید آمده بودند و امید رشد قیمت در روزهای آتی را داشتند و فروشنده‌ها هم با توجه به افزایش قیمت‌ها سعی داشتند تا از این بازار سودی به دست آورند.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو ۲۰۷ دنده ای»، «هایما S7 پلاس»، «سمند LX با موتورEF7»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتورEF7» در بازار امروز۴۵۶ میلیونی تومان قیمت گذاری شد و افزایش یک میلیون تومانی را ثبت کرد. اما «هایما S7پلاس»که روز گذشته رشد ۱۵۰ میلیونی را تجربه کرده بود امروز در بازار بدون تغییر یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان قیمت خورد.

«تارا دنده ای» هم در بازار بدون تغییر ۶۱۵ میلیون تومانی ماند. از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که خانواده دنا هم امروز هم تغییر قیمتی نداشتند و با این شرایط «دنامعمولی» در بازار ۶۰۵ میلیون تومان قیمت گذاری شد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم در بازار ۷۶۰ میلیون تومان قیمت خورد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «پژو ۲۰۷ دنده‌ای» رکوردار پرطرفدارهای ایران خودرو بود و در بازار ۶۶۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد و رشدی ۱۰میلیونی را تجربه کرد./ اقتصاد نیوز

ایران2

خودرو
شناسه : 326303
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا