وزیر ورزش ؛

آخرین اخبار از انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال

وزیر ورزش و جوانان در مورد گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی فوتبال بزرگسالان، گفت: فدراسیون فوتبال روی گزینه‌های داخلی و خارجی متمرکز شده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز: سجادی در مورد تعیین تکلیف سرمربی تیم های ملی فوتبال بزرگسالان و امید، اظهار کرد: فدراسیون فوتبال در حال پیگیری موضوع است و اولین اقدام این فدراسیون انتخاب سرمربی بزرگسالان است و پس از آن در مورد تیم امید تصمیم گیری خواهد شد. انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و برای این منظور روی گزینه های داخلی و خارجی تمرکز شده است.


وی ادامه داد: مربیان داخلی در حال حاضر در لیگ مشغول فعالیت هستند و نیازمند رضایت باشگاه ها هستند. چندی پیش در مورد مربی موقت تیم ملی شایعه ای مطرح شده بود که خوشبختانه صحت نداشت. نباید شتابزده در این راستا ورود کنیم و در گذشته نمونه ای همچون ویلموتس داشته ایم و امیدوار هستیم برای انتخاب سرمربی جدید دچار چنین اتفاقاتی نشویم.

وزیر ورزش و جوانان در مورد آخرین وضعیت ورزش بانوان، عنوان کرد: بانوان دارای حدود ۷۴۰۰ باشگاه تخصصی هستند و از ۱۷۰ هزار مربی زن برخوردار هستیم و بیش از یک میلیون نفر ورزشکار زن سازمان یافته داریم.

سجادی در مورد فدراسیون هایی که با سرپرست اداره می شوند، خاطرنشان کرد: در ۱۰۳ روز کاری ۳۳ مجمع برگزار شده است و اداره فدراسیون ها با وجود سرپرست مسئله نگران کننده ای نیست.

وی افزود: انتخابات تیراندازی با کمان، فوتبال و اسکواش و انتخابات کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک نیز برگزار شده است. ۴۳ مورد مجمع عمومی سالیانه به عنوان تکلیف قانونی وزارت ورزش برگزار شده است. علاوه بر این ۶ مورد نیز مجمع فوق العاده برگزار شده است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ۳ فدراسیون شامل آمادگی جسمانی، ساحلی، دریایی و بادبانی تازه تاسیس هستند و فدراسیون های ژیمناستیک، همگانی، سه گانه، چوگان و شطرنج به زودی شاهد برگزاری مجمع انتخاباتی خواهند بود، بیان کرد: انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری و ژیمناستیک نیز به زودی برگزار می شود. در مورد انتخابات فدراسیون وزنه برداری نیز به زودی شاهد برگزاری انتخابات خواهیم بود. فدراسیون سوارکاری نیز به دلیل مسائل پیش آمده حقوقی در حال طی مراحل است. فدراسیون بدمینتون  و گلف نیز در نوبت برگزاری هستند. فدراسیون هندبال ثبت نام را آغاز کرده و فدراسیون های هاکی، کاراته، جودو و ناشنوایان نیز در فهرست برگزاری مجامع با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان قرار دارند.

سجادی افزود: در مورد ژیمناستیک خطر تعلیق وجود ندارد و در مورد دوچرخه سواری نیز به همین منوال است و تا پایان سال انتخابات فدراسیون‌های مربوطه برگزار می شود. در مورد فدراسیون قایقرانی نیز در حال حاضر با رییس اداره می شود و در راستای برگزاری مجمع انتخاباتی اقدام می شود.

وی با تاکید بر اینکه جای نگرانی وجود ندارد و برخی در حال هم زدن موضوع هستند، عنوان کرد: در وزارت ورزش به دنبال طولانی شدن دوران سرپرستی نیستیم و جای نگرانی وجود ندارد و گویا برخی از مقوله سرپرستی اطلاع لازم و کافی را ندارند و امیدوار هستیم حاشیه‌هایی که برای فدراسیون ها ایجاد می کنند، خاتمه یابد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه پناهندگی روسای یکی از فدراسیون ها اتفاقی بدی بود، خاطرنشان کرد: در این مورد فعالیت ها را با تعیین سرپرست دنبال کردیم.

سجادی در مورد آخرین وضعیت ساخت و سازهای ورزشی، گفت: حدود ۴ هزار پروژه نیمه تمام داریم که نزدیک به ۳۲۰۰ پروژه فعال است. ۲۰ همت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزش و ۳۲ همت نیز ملی استانی ها، نیاز دارند و در مجموع به ۵۲ همت نیازمند هستیم. تا کنون در حوزه تکمیل پروژه ها با اولویت مناطق کم برخوردار شاهد افتتاح پروژه ها هستیم. در عین حال تبدیل پروژه‌های متوقف به پروژه های فعال یکی دیگر از مسائل مدنظر وزارت ورزش و جوانان بوده است.

وی با اشاره به ورزشگاه ۴۰ هزار نفری بانوان واقع در ورزشگاه آزادی، اظهار کرد: این ورزشگاه به دلیل دعوای حقوقی بلاتکلیف مانده بود. مجموعه انقلاب نیز با وجود ۳۶ بهره بردار درگیر دعواهای حقوقی است و متاسفانه شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی با انبوهی از دعواهای حقوقی روبرو است؛ برخی به اراضی مجموعه انقلاب دست درازی کرده و زیاده خواهی داشته اند و پروژه ها به دلیل سوء مدیریت متوقف مانده است و تمامی این موارد به ما به ارث رسیده است.

سجادی با بیان اینکه ۴۶ پروژه با پیشرفت ۷۵ درصدی در دولت قبل به بهره برداری رسیده است، گفت: مشخص نیست به چه دلیل و چگونه افتتاح شده است؟ این پروژه ها به چه دلیل با پیشرفت ۷۵ درصدی افتتاح شده اند؟ جالب است بدانید ورزشگاه ساری با موتور برق افتتاح شده است!

وی با اشاره به اینکه اساسنامه فعلی فدراسیون های در دست بررسی و بازنگری قرار دارد، عنوان کرد: ۲۸ مرداد سال گذشته اساسنامه فدراسیون های ورزشی توسط وزیر سابق ورزش و جوانان ابلاغ شده است درحالی که سال ها این اساسنامه دست نخورده بود، چرا دوستان ۵، ۶ روز صبر نکردند تا دولت جدید مستقر شود و یکبار آن را بازنگری کنیم؟

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: به نقاط ضعف اساسنامه فدراسیون های ورزشی رسیده ایم و به رییس جمهور گزارش کرده ایم. رییس جمهور گفت شنیده ایم برخی افراد به ورزش می آیند، گفتم به دلیل وجود این اساسنامه است! ما نقش نظارتی داریم و طبق اساسنامه برخی مراحل طی می شود و متاسفانه بد انتخاب می شوند و ما باید جوابگو باشیم که چرا فلان شخص در هیات رییسه قرار دارد.

سجادی با اشاره به اینکه اگر صبر کرده بودند اساسنامه ابلاغ نمی شد، چنین اتفاقاتی رخ نمی داد، گفت: ما بعد از یکسال در حال بازنگری اساسنامه هستیم و آیین نامه نیز با اشکالاتی روبرو بود و بازنگری شد اما اساسنامه جدید مجددا نیازمند آیین نامه جدید است.

وی همچنین در مورد صحبت ها و گلایه های ساعی مبنی بر اینکه نتوانسته وزیر ورزش و جوانان را ملاقات کند، گفت: ساعی قهرمان ملی کشور است و اگر چنین اتفاقی رخ می دهد به دلیل چنین گرفتاری هایی است. در عین حال باید بدانیم بنده تا کنون به ۱۵۵ شهرستان و روستا رفته ام و مسائل ورزشی آن ها را دنبال کرده ام و همه این فعالیت ها بسیار سنگین است.

وزیر ورزش و جوانان در مورد آخرین وضعیت ورزشگاه آزادی، اعلام کرد: اسناد مناقصه و نقشه های طرح مناسب سازی و بهسازی ورزشگاه آزادی بر اساس بخش بندی در دستورکار قرار دارد و سکوهای بتونی شامل ۱۵ زون که ۶ زون در طبقه فوقانی و ۹ زون در طبقه تحتانی قرار دارد مدنظر قرار گرفته است.

سجادی افزود: مابقی کار نیازمند زمان بندی است و بر اساس تاییدیه مجموعه وزارت راه و شهرسازی در راستای عدم اشکال در بهره برداری از پروژه، خطر تخریب وجود ندارد و تاییدیه ها اخذ شده و نیازمند تامین منابع جهت مناسب سازی و بهسازی هستیم.

وی با بیان اینکه سن مجموعه بالا است و با پوسیدگی هایی روبرو هستیم، تصریح کرد: خوشبختانه خطر خاصی وجود ندارد و نیازمند منابع مالی، ادامه مناقصه ها، تعیین پیمانکار و ادامه مسیر هستیم و عدد قابل توجهی در این زمینه باید اختصاص یابد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ورزشگاه آزادی حاکمیتی است، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد منتظر منابع دولتی باشیم تا ۳۰ سال دیگر نیز نمی توانیم پروژه ها را پیش ببریم، بنابراین هم از طریق واگذاری و هم از مسیرهای قانونی واگذاری ها را مدنظر قرار می دهیم.

سجادی در مورد ورزشگاه تختی نیز، اعلام کرد: به ورزشگاه تختی ۲۶ میلیارد تومان استانی و ملی اختصاص داده‌شده و مخزن آب ۱۰۰ هزار لیتری برای آن تعبیه شده است و پس از آماده سازی بذرپاشی می شود و پس از آن بهره برداری در دستورکار قرار خواهد گرفت، همچنین طرح جامع بازسازی سقف ورزشگاه تختی نیز مدنظر قرار گرفته است.

ورزشی
شناسه : 325621
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا