سخنگوی دولت هم به جمع حامیان بورس پیوست

سخنگوی دولت بعد از ظهر سه‌شنبه ۲۷ دی‌ماه در نشست صمیمی با طلاب حوزه علمیه امام خمینی (ره) حضور پیدا کرد و ضمن سخنرانی، به سوالات حاضران در این جلسه پاسخ داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز؛ علی بهادری جهرمی در بخشی از این نشست در پاسخ به پرسشی با موضوع وضعیت بازار خودرو و ثبت نام چندین میلیون نفر برای قرعه‌کشی خودرو یکی از خودروسازان، گفت: دولت اعلام کرده که به تدریج به دنبال حذف قرعه‌کشی خودرو است ولی میزان عرضه و تقاضا در این صنعت متناسب نیست و باید به تدریج آن را با افزایش تولید و عرضه اصلاح کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت بخشی از بازار خودرو را به بورس کالا برده است، بیان کرد: برآیند عرضه خودرو در بورس کالا با نرخی به مراتب پایین‌تر از بازار صورت گرفته است. البته تمام تصمیم‌گیری در این حوزه با دولت نیست و دولت باید در چارچوب قوانین موضوعه و سیاست‌های این حوزه، تصمیم بگیرد و اجرا کند.

سخنگوی دولت با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای اصلاح بازار خودرو ادامه داد: در شهریور ۱۴۰۰ واردات خودرو ممنوع بود و تولید خودرو حدود ۷۰۰ هزار بود ولی اکنون واردات خودرو در چارچوب قانون انجام می‌شود و در ۱۰ ماه اول امسال رکورد تولید خودرو کل سال گذشته زده شد و پیش‌بینی تولید حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو تا انتهای امسال را داریم./ سنا بورس

بورس
شناسه : 325381
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا