بازار ارز به استقبال جلسه پارلمان اروپا رفت؛

دلار و سکه در مسیر رشد/ ربع سکه ۹ میلیونی شد

بازار ارز به استقبال جلسه فردای پارلمان اروپا رفت و دلار را یک پله قیمتی بالا برد. بررسی ها نشان می دهد که اسکناس آمریکایی از روز گذشته وارد مسیر افزایشی شده و تا نیمه کانال 41 هزار تومانی پیشروی کرده است. اما آیا بازگشت معامله گران به بازار ارز در سایه تنش های سیاسی قیمت دلار را تا کجا بالا می برد؟

به گزارش جهان صنعت نیوز، بعد از مدتها بی خبری در فضای سیاسی کشور، خبر قرار دادن احتمالی نام سپاه پاسداران در لیست سازمان ‌های تروریستی در جلسه فردای اتحادیه اروپا بازار ارز را متشنج کرده است. دلار در واکنش به این خبر از دیروز افزایش قیمت داشته و در کانال ۴۱ هزار تومانی مستقر شده است. اسکناس آمریکایی در بازار معاملات فردایی اما یک پله بالاتر رفته و در کانال ۴۲ هزار تومانی قیمت گذاری شده است.

تازه ترین گزارش ها حاکی از آن است که پارلمان اروپا فردا قرار است قطعنامه جدیدی را علیه ایران به رای بگذارد. برخی از احتمال قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست سازمان های تروریستی خبر داده اند. برخی خبرها نیز بار دیگر از پایان برجام خبر داده اند

 نشریه آمریکایی فارن پالیسی  هم در گزارشی اعلام کرده که احیای برجام فعلا بعید است. وزیر خارجه آمریکا هم در تازه ترین اظهار نظر خود اعلام کرده «برجام چند ماه است در دستور کار ما نبوده است. تمرکز ما روی این توافق نیست و ما روی اتفاقاتی که در داخل ایران به وقوع می‌پیوندد متمرکزیم».

افزایش قیمت دلار بازار طلا و سکه را نیز صعودی کرده و حرکت قیمتهای این بازار در مسیر رشد آغاز شده است. سکه امامی در معاملات امروز به ۲۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان نیز رسیده و طلای ۱۸ عیار دو میلیون تومانی شده است. ربع نیز به پیشروی خود ادامه داده و به ۹ میلیون و ۲۰ هزار تومان رسیده است. سرعت رشد قیمت ربع سکه آن هم در شرایطی که عرضه این فلز زرد در بورس سکه آغاز شده نکته مهم این روزهای بازار طلا و سکه است.

 

طلا و ارز
شناسه : 324930
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا