بازار ارز و سکه صعودی شدند؛

پیش بینی قمیت دلار ۲۸ دی ۱۴۰۱ / پالس خبرهای سیاسی به دلار

بعد از چند روز تثبیت قیمت دلار، تحرکات افزایشی به بازار ارز بازگشت. اسکناس آمریکایی در معاملات روز گذشته یک پله جلو افتاد و پیشروی خود در کانال 41 هزار تومانی را آغاز کرد و از نیمه این کانال قیمتی هم عبور کرده و تمایل به افزایش قیمت در بازار به چشم می خورد. برخی می گویند بازار امروز سیگنال رشد خود را از تحولات سیاسی پیش رو گرفته و معامله گران آماده مواجه با تنش های احتمالی جدید با غرب شده اند.

به گزارش جهان صنعت نیوز؛ دلار روز سه شنبه برخلاف روزهای ابتدایی هفته در مسیر رشد حرکت کرد. اسکناس آمریکا بعد از حدود دو هفته درجا زدن و حرکت در یک محدوده خاصی قیمتی، امروز موفق شد مرزهای مقاومتی بازار را بشکند. بررسی ها نشان می دهد که دلار در معاملات روز گذشته از نیمه کانال ۴۱ هزار تومانی عبور کرده‌است.

نکته قابل توجه اینکه یکی از دلایل رشد قیمت دلار در معاملات، جهش قیمت ارز در بازار معاملات همسایه بوده است. دلار هرات، حواله درهم، دلار سلیمانیه و دلار امارات امروز همگی در مسیر رشد حرکت کردند.

اما شاید مهم ترین دلیل رشد قیمت دلار در بازار ایران نگرانی فعالان بازار ارز از تحولات سیاسی پیش روست. براساس گزارشی که فاننشال تایمز منتشر کرده، بریتانیا به دنبال این است که سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌ های تروریستی قرار دهد. با این حال این گزارش به این مساله هم اشاره کرده که «هیچ تصمیم نهایی گرفته نشده زیرا در داخل دولت بحث هایی در مورد نحوه اجرای این اقدام وجود دارد.» اما در همین حال شبکه العالم از تصمیم پارلمان اروپا برای به رای گذاشتن قطعنامه‌ ضد جمهوری اسلامی در استراسبورگ فرانسه در روز پنج شنبه خبر داده است.

به نظر می رسد این اخبار موجب نگرانی فعالان بازار ارز شده و انتظارات افزایشی آنها را تقویت کرده است. به این ترتیب وزنه خرید ارز در واکنش به این اخبار سنگین تر شده و معامله گران را آماده مواجه با تنش های جدید سیاسی در آینده نزدیک کرده است.

دیرزو اما قیمت ارز در بازارهای رسمی نیز بالا رفت. قیمت دلار توافقی وارد کانال ۳۹ هزار تومانی شد و نسبت به دیروز حدود ۵۰۰ تومان گران تر عرضه شد. قیمت دلار در بازار متشکل هم امروز با رشد ۷۱ تومانی نسبت به دیروز به ۳۸ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.

صعودی شدن قیمت دلار اما موجب شد بازار طلا و سکه نیز آرایش صعودی به خود بگیرد. به طوریکه سکه امامی بار دیگر کانال ۲۲ میلیون تومانی را لمس کرد و ربع سکه نیز ۸ میلیون تومانی شد. بر اساس اعلام سایت اتحادیه طلا و ارز، طلای ۱۸ عیار دیروز به ۲ میلیون تومان رسید و سکه بورسی هم امروز ۲۰ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان بود قیمت گذاری شد.

طلا و ارز
شناسه : 324711
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا