خبری که تکذیب شد؛

آب به سد چمشیر نرسید

بعد از انتشار اخباری غیررسمی در برخی کانال‌های تلگرامی مبنی بر آغاز آبگیری سد چمشیر، پیگیری‌ها از مبادی رسمی نشان می‌دهد این اخبار تنها گمانه‌زنی بوده و آغاز آبگیری سد چمشیر تأیید نشد.

به گزارش جهان صنعت نیوز؛ سد چمشیر که یک پروژه مهم زیربنایی در بخش آب کشور است، پس از چند دهه مطالعه و به‌اتمام رسیدن زمان ساخت و نزدیک شدن به زمان بهره‌برداری، از سوی برخی فعالان محیط زیستی، با ابهاماتی غیرفنی مواجه شده و همجه‌هایی علیه ساخت و آبگیری این سد در فضای رسمی و غیررسمی رسانه‌ای کشور در ماه‌های اخیر ایجاد شده است.

درحالی که جلسات کمیته آبگیری این سد به منظور تعیین زمان مناسب آبگیری در حال برگزاری است، عصر امروز در برخی کانال‌های تلگرامی، اخباری بدون منبع به تعدد، مبنی بر اینکه آبگیری سد چمشیر از صبح امروز آغاز شده، منتشر شده است.

پیگیری‌های خبرگزاری تسنیم از شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران نشان می‌دهد که خبر آغاز آبگیری سد چمشیر، خبری کذب بوده و هنوز جلسات کمیته آبگیری درحال برگزاری است و تصمیم نهایی برای تعیین زمان آغاز آبگیری اخذ نشده است.

تصاویری که در فضای مجازی از وجود آب در مخزن سد منتشر شده نیز، مربوط به آبی است که از بارش‌های اخیر در منطقه در حجم مرده سد باقی مانده است. با توجه به طول ۶۰ کیلومتری مخزن سد چمشیر، باقی ماندن آب در پستی و بلندی‌های این منطقه، رخدادی طبیعی است که در تمامی سالها در چنین زمان‌هایی قابل مشاهده بوده است.

منبع: تسنیم

محیط زیست
شناسه : 324661
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا