استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد؛

شروع فاز اول احیای دریاچه ارومیه تا پایان ۱۴۰۱

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به توجه شخص رئیس جمهور به احیای دریاچه ارومیه، گفت: فاز نخست طرح کلی انتقال آب از جنوب استان به پیکره دریاچه تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

 به گزارش جهان صنعت نیوز؛ محمد صادق معتمدیان عصر دوشنبه در بازدید از محل اتصال کانال انتقال آب سد کانی سیب به رودخانه گدار در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در فاز اول که امسال به بهره برداری می‌رسد، ۳۰۰ میلیون متر مکعب و در فاز دوم که ۶ تا هفت ماه پس از مرحله اول زمان می‌برد، ۱۸۰ میلیون متر مکعب آب رهاسازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در مرحله سوم نیز ۱۲۰ میلیون مترمکعب رهاسازی می‌شود که مطالعات آن انجام شده و واگذاری به پیمانکار در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد تا زودتر انجام شود.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با تاکید براینکه بحث دریاچه ارومیه از جمله مهمترین مشکلات زیست محیطی در کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: از همان ابتدا و ماه‌های اول شروع به کار دولت سیزدهم، شخص رئیس جمهور محترم توجه ویژه‌ای به موضوع داشت و در نهایت با توجه به ساختار و مسئولیت‌هایی که واگذار شد، کارها سرعت بیشتری به خود گرفت.

وی در رابطه با خط انتقال آب به دریاچه ارومیه گفت: پس از تونل ۳۶ کیلومتری انتقال آب، یک خط انتقال بتنی ۱۱ کیلومتری نیز آب را وارد رودخانه گدار می‌کند که همگی تا پایان امسال به اتمام می‌رسد./ مهر

محیط زیست
شناسه : 324274
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا