وزیر نفت بیان کرد؛

مصرف گاز طی چند روز گذشته رکورد جدیدی زد

وزیر نفت گفت: مصرف گاز در کشور با توجه به سرمای کم سابقه طی چند روز گذشته رکورد جدیدی زد، به طوری که ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز در بخش‌های مختلف مصرف شد.

 

به گزارش جهان صنعت نیوز، از مشهدمقدس، جواد اوجی امروز در حاشیه سفر به مشهد مقدس در جمع خبرنگاران اظهارداشت:شبکه انتقال گاز تاکنون پایدار است البته درنقاطی از جنوب خراسان رضوی از شب گذشته مشکلاتی ایجاد شد که  با توزیع  نفت سفید، بخاری و سیلندر گاز ال.پی. جی مشکل گرمایشی مردم رفع شده است.


وی افزود:در سه استان خراسان رضوی و استان‌های گلستان و مازندران ستاد سوخت و بحران تشکیل و با همکاری خوب استانداران کشور،خوشبختانه با همکاری افراد در صنعت نفت و گاز اوضاع مدیریت شد تا مردم دچار چالش نشوند.

اوجی تصریح کرد: تا عصر روزگذشته در هیچ جای کشور شاهد قطعی گاز نبودیم ولی در شهرستان‌های شمال شرق کشور، با توجه به مصرف بالای گاز، در برخی شهرها و روستاها در جنوب استان خراسان رضوی به علت افت فشار، گاز قطع شد.

وزیر نفت با بیان این مطلب که طی چند روز اخیر و با توجه به سرما در استانهای شرق کشور نزدیک به ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع مصرف شد و رکورد زد اظهارکرد: باتوجه به شرایط آب و هوایی پیش بینی مصرف گاز در خراسان رضوی بالای ۶۴ میلیون متر مکعب بود که با همکاری مردم خراسان، ۲ میلیون متر مکعب صرفه جویی شد که قابل تقدیر است البته  صرفه جویی در تهران طی  روزهای گذشته ۶ میلیون مترمکعب بوده است که قابل تقدیر است.

وی افزود:در حال حاضر تولید گاز خام نزدیک به ۹۹۰ میلیون متر مکعب و تولید گاز شیرین خروجی از پالایشگاه نیز به ۸۴۸ میلیون متر مکعب رسیده است که رکورد بی نظیری است. 

اوجی عنوان کرد: طبق تصمیمات اتخاذ شده برای حل مشکل گاز جنوب خراسان رضوی توافق شد تا شرکت ملی گاز و پالایش و پخش برای احداث خط لوله “تابش” تسریع شود؛ احداث خط لوله گاز به خراسان رضوی تقویت خواهد شد و در موضوع تولید گاز و مدیریت مصرف تصمیم های خوبی گرفته شده است.

نفت و پتروشیمی
شناسه : 323848
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا