وقوع ۷۰۰۰ تصادف رانندگی در تهران 

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از وقوع ۷۰۰۰ تصادف خسارتی از ابتدای دی ماه تا کنون در پایتخت خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سرهنگ احسان مومنی، با بیان اینکه در شرایط بارش برف و باران احتمال وقوع تصادفات رانندگی به دلیل لغزندگی معابر و کاهش دید راننده افزایش پیدا می‌کند، گفت: در دی ماه امسال کارشناسان اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی برای بیش از ۷۰۰۰ تصادف منجر به خسارت ترسیم کروکی کرده‌اند.


وی با بیان اینکه در این مدت حدود ۷۰۰ نفر نیز در تصادفات مصدوم شده‌اند، گفت: همچنین از بین این ۷۰۰۰ تصادف در حدود ۶۸۰ تصادف نیزاز نوع چند وسیله‌ای بوده است، یعنی بیش از دو خودرو با یکدیگر برخورد کرده‌اند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ یکی از دلایل وقوع تصادفات چند وسیله‌ای یا همان زنجیره‌ای را ترمزهای ناگهانی اعلام کرد و گفت: لعزنده بودن مسیر نیز عامل دیگری است که در صورت انجام ترمز ناگهانی، موجب وقوع تصادفات چند وسیله‌ای خواهد شد، لذا به رانندگان توصیه می‌کنم که در حین رانندگی در شرایط برفی و بارانی با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا نیازی ترمزهای ناگهانی برای کنترل وسیله نقلیه نداشته باشند.

مومنی از رانندگان خواست که در شرایط برفی و باران، حتما از ضدیخ برای خودروی خود استفاده کرده و قبل از حرکت وسیله نقلیه، سیستم ترمز آن را چک و کنترل کنند.

حوادث
شناسه : 323784
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا