سازمان هواشناسی هشدار داد؛

از سفر های غیر ضروری خودداری کنید

سازمان هواشناسی امروز نسبت به تقویت سامانه بارشی همراه با بارش برف و مه آلودگی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و کولاک برف هشدار داده و توصیه کرده است که مردم از سفرهای غیر ضروری و فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب کنند.

به گزارش جهان صنعت نیوز؛


 امروز شنبه ۲۴ دی سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ نسبت به تقویت سامانه بارشی همراه با بارش برف و مه آلودگی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و کولاک برف هشدار داد.

این شرایط جوی امروز و فردا (۲۴ و ۲۵ دی) در ۱۸ استان کشورتداوم دارد و صدور هشدار نارنجی رنگ در این رابطه به معنای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا است. از این رو توصیه شده است تا  نمک‌پاشی معابر و مدیریت مصرف سوخت و انرژی جدی گرفته شود و مردم از سفرهای غیر ضروری و فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب کنند.

این توده هوای سرد طی امروز و فردا یکشنبه ۲۵ دی در غالب مناطق نیمه‌شمالی کشور ماندگار است و دوشنبه (۲۶ دی)  در بخش‌هایی از شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. 

همچنین از روز دوشنبه (۲۶ دی) به دلیل سکون نسبی جو و عدم وزش باد قابل ملاحظه روند افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا را تا انتهای هفته در مناطق پرتردد شهری پرجمعیت و صنعتی استان تهران خواهیم داشت و به لحاظ دمایی همچنان تا یکشنبه هوای سرد ماندگار خواهد بود و از روز دوشنبه روند تدریجی افزایش دما پیش‌بینی می‌شود. 

آماده‌باش کامل مدیریت بحران برای موج برف و سرما در تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به آغاز فعالیت سامانه بارشی برف در این استان گفته است که اخطارهای لازم برای انجام اقدامات پیشگیرانه برای عبور و مرور ایمن به دستگاه‌های اجرایی صادر شده و در این زمینه قصوری پذیرفتنی نیست.  

حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر آغاز فعالیت سامانه بارشی برف در استان تهران بر انجام عملیات شن و نمک پاشی در محورهای مواصلاتی، جاده‌ها و معابر استان تاکید کرده و گفته است: ضروری است که شهرداران مناطق ۲۲گانه استان تهران نیز نسبت به رصد و پایش محورهای داخلی شهرها برای عبور و مرور ایمن خودروها اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند چرا که قصور در این خصوص پذیرفتنی نخواهد بود.  

آماده‌باش شهرداری برای بارش‌های پیش‌رو؛ شارژ مخازن شن پایتخت

در همین راستا علیرضا جعفری مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران نیز از آماده باش کامل شهرداری برای بارش‌های پیش رو خبر داده و گفته است: تمامی مناطق شمالی شهر تهران از چند روز گذشته در آماده باش کامل هستند و امروز هم آماده خدمت رسانی به شهروندان هستیم تا خللی برای عبور و مرور مردم پیش نیاید.

به گفته وی، تمامی مخازن شن مخصوص شارژ شده‌ و پر هستند.

«گاز مدارسِ» تهران قطع نمی‌شود

بر اساس اطلاعیه منتشره آموزش و پرورش تهران؛ با هماهنگی انجام شده با استانداری تهران و به جهت رفاه سرایداران و خانواده آنها و نیز آمادگی برای برگزاری آزمون نهایی پایه دوازدهم، گاز مدارس قطع نخواهد شد.

در این اطلاعیه خواسته شده تا سامانه گرمایشی محیط اداری و آموزشی در صورتی که عایق بندی مناسب انجام شده یا مواد ضد یخ در لوله‌ها وجود دارد، خاموش شود و در غیر این صورت در کمترین دمای ممکنه قرار گیرد تا از یخ زدگی لوله‌ها جلوگیری شود.

همچنین در این اطلاعیه آمده است که این دستور به فرمانداران استان تهران ابلاغ شده و همچنین خواسته شده در محیط سرایداری هم حداکثر صرفه‌جویی انجام شود.

استقرار نیروی حفاظت آزمون درحوزه‌های امتحانات نهایی/«جریمه» همراه داشتن تلفن سر جلسه امتحان

به گفته رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش به هیچ عنوان قبل از شروع آزمون‌ها، امکان لو رفتن و دسترسی به سوالات برای هیچ کس وجود ندارد.

محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از امسال یک نیروی حفاظت آزمون به حوزه‌ها اضافه شدند و با کمک سازمان سنجش، دستگاه‌های سیگنال یاب برای حوزه‌ها ارسال شد، گفته است: براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، اگر کسی گوشی به داخل جلسه ببرد و استفاده نکند، نمره همان درس و اگر گوشی به داخل ببرد و استفاده کند، نمره همه دروسش صفر می‌شود. همچنین اگر افرادی از همکاران ما سهل انگاری کنند به هیئت رسیدگی به تخلفات معرفی می‌شوند.

توضیح بهزیستی درخصوص حذف ردیف بودجه قانون حمایت از معلولان در لایحه بودجه ۱۴۰۲

لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در حالی روز چهارشنبه (۲۱ دی ماه) توسط دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی ارائه شد که به دنبال آن اظهاراتی مبنی بر اینکه دولت ردیف بودجه قانون حمایت از حقوق معلولان را در لایحه بودجه ۱۴۰۲ حذف کرده است در فضای مجازی مطرح شد.

علیرضا انجلاسی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی در این باره به ایسنا توضیح داد و گفت: از آنجایی که در لایحه بودجه تقدیمی دولت به مجلس ارقام به صورت کلی آماده است و با توجه به آن که بودجه سازمان از ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به ۱۶ هزار و۶۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه سال آتی رسیده، بنابراین می‌توان گفت که اعتبار قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت حذف نشده و در سر جمع اعتبارات سال ۱۴۰۱ لحاظ و لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است.

پیشنهاد بودجه ۲۷۳ هزار میلیاردی برای سلامت / وضعیت یارانه دارو و مالیات بر سیگار در ۱۴۰۲

همچنین در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، برای وزارت بهداشت به عنوان دومین وزارتخانه بزرگ دولت، بودجه‌ حدود ۲۷۳ هزار میلیارد تومانی پیشنهاد شده است.

درباره بحث مالیات بر سیگار نیز در لایحه بودجه ۱۴۰۲، اعلام شده است که از ابتدای سال ۱۴۰۲ به قیمت خرده‌فروشی هر نخ سیگار تولید داخل با نشان ایرانی مبلغ ۵۰۰ ریال، تولید داخل با نشان بین‌المللی (برند)، ۱۰۰۰ ریال و هر بسته پنجاه گرمی تنباکوی قلیان داخلی ۲۰۰ هزار ریال به عنوان مالیات دریافت می‌شود. همچنین به قیمت خرده‌فروشی هر نخ سیگار وارداتی مبلغ ۸۰۰۰ ریال و هر بسته پنجاه گرمی تنباکوی قلیان وارداتی مبلغ ۳۵۰ هزار ریال به عنوان حقوق ورودی دریافت می‌شود تا مطابق ردیف‌های این قانون برای بخش سلامت، ورزش همگانی و ورزش بانوان هزینه شود.

بر این اساس وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است مبالغ مزبور را از تولید کنندگان و واردکنندگان دخانیات حسب مورد اخذ و به حساب درآمد عمومی موضوع ردیف ۱۱۰۵۱۵ جدول شماره (۵) این قانون واریز کند.  

 

چه خبر از کرونا؟

به گفته دکتر حمید عمادی عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا پیک‌ موج هشتم در ایران، احتمالا بهمن ماه رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه کرونا طی سه سال گذشته ثابت کرده است که نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از آن داشت اما با نگاه به روند بیماری در سایر کشورها، تصور می‌کنم این موج بیماری طی هشت هفته فروکش کند، گفته است: در واقع اگر اکنون در هفته‌های ابتدایی آغاز موج باشیم احتمالا تا اواسط اسفند ماه موج به اتمام برسد ولی با این محاسبات احتمالا اوج یا پیک بیماری در بهمن ماه خواهد بود. البته همانطور که ذکر کردم این صحبت یک پیش‌بینی ۱۰۰ درصدی نیست؛ چرا که کرونا می‌تواند با غافلگیری هم پیش برود. 

مامان زهرا؛ قصه‌ای که از «اسم بُرد» شروع شد!

طاهره خانم زنی ۴۹ ساله است که از ۸ سالگی مادری کرده. کودک ۸ ساله ای که قبل از ازدواج برای فرزندان خواهرش و پس از ازدواج برای خواهر و برادرهای شوهر نقش مادر را داشته است. اکنون اما حدود ۳۰ سال است که او برای فرزندان خودش مادر است.

« ۸ سالگی پیش خواهرم بودم، خواهرم سالی یکی بچه میاورد؛ کهنه‌های بچه‌هاش رو من می‌شستم. بعد از ازدواج هم دو تا از بچه‌های مادر شوهرم رو بزرگ کردم. این انتظار بود که من انجام بدم چون کس دیگه‌ای نبود که انجام بده. شوهرم تا دوم راهنمایی بیشتر درس نخونده بود و با پدرش کار می‌کرد. ۱۰ سال از عمرم توو خونه مادر شوهر مثل ۱۰۰ سال گذشت. مادر شوهرم پهلوم خوب بود اما پشت سرم می‌رفت پیش پدرشوهر و شوهرم ازم بد می گفت؛ انتظار داشت همه کارهاش رو من انجام بدم ولو اینکه انجام هم می دادم اما باز یه جریانی از توش در میومد. انگاری کُلفَت برده بودن توو خونه، نه عروس».

فیش حقوقی دختر دهه هشتادی عضو شورای شهر و چند سوال

چند روزی با انتشار فیش حقوقی دختر یکی از اعضای شورای شهر تهران، حواشی جدیدی پیرامون ساختمان شیشه‌ای شورا ایجاد شده است، بکار گیری دختر این عضو شورای شهر با حقوق چند ده میلیون تومانی در حالی است که اعضای شورای شهر چندی پیش مصوبه تعارض منافع را تصویب کردند.

با گذشت چند روز از انتشار این فیش حقوقی و سکوت عضو شورای شهر در مورد بکارگیری دخترش در شورا  آنهم با حقوق چند ده میلیون تومانی، بالاخره مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گویی اعلام کرد که  کسی که عضو شورای شهر  می شود، می تواند رییس دفترش را با خودش بیاورد. این عضو شورا هم دخترش را برای این کار با خود به شورای شهر آورد.

وی در مورد مبلغ بالای فیش حقوقی منتشر شده از  دختر این عضو با بیان اینکه به دلیل اینکه رییس دفتر یک سری وظایف خاص دارد جایگاهش بالاتر از یک کارمند است، اما  براساس تصمیمات گرفته شده  فیش حقوقی این خانم ماه آینده اصلاح می شود و بر اساس جدولی که در شورا وجود دارد باید حقوق و مزایا دریافت کند، اعلام کرد: امسال حقوق نیروهای قراردادی شهرداری افزایش خوبی بر اساس قانون کار پیدا کرد که این افراد هم چون قرارداد خدمات اداری شهر داشتند شامل این افزایش حقوق شدند اما افرادی که مسوول دفتر هستند حدود ۱۵ تا ۱۶ میلیون حقوق دریافت می‌کنند و وقتی این خبر را دیدم موضوع را پیگیری کردم و گفتند این فرد حقوق عقب افتاده داشته و به همین دلیل این  میزان حقوق را دریافت کرده است. حالا چرا حقوق این فرد عقب افتاده داشته، باید این موضوع هم  بررسی شود./ ایسنا

اجتماعی و فرهنگیعمومی
شناسه : 323604
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا