خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز؛

تصمیم ترامپ برای بمباران اتمی کره شمالی لو رفت

بر اساس یک کتاب جدید مشخص شد که در میانه افزایش تنش‌ها بین آمریکا و کره شمالی در اوایل ریاست جمهوری ترامپ، وی بارها به صورت جدی ایده استفاده از سلاح اتمی علیه این کشور آسیایی را مدنظر قرار داده بود.

به گزارش جهان صنعت نیوز:  به نقل از اسپوتنیک، “مایکل اشمیت” خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز در کتاب جدید خود نوشته است: ترامپ می‌خواست کره شمالی را بمباران اتمی کند و تقصیر را به گردن دیگری بیندازد. چیزی که جان کلی، رئیس وقت کاخ سفید را حتی بیشتر از توییت‌های ترامپ درباره کره شمالی می‌ترساند، این واقعیت بود که رئیس جمهوری سابق آمریکا پشت درهای بسته به صحبت‌هایش درباره اینکه می‌خواهد وارد جنگ شود، ادامه می‌داد. او در مورد ایده استفاده از سلاح هسته‌ای علیه کره شمالی صحبت کرد و گفت که اگر چنین اقدامی انجام دهد، دولت می‌تواند شخص دیگری را مقصر آن بداند و خود را از مسؤولیت سلب کند.


ترامپ در توئیت‌هایش و در جریان نشست سازمان ملل در ۲۰۱۷ گفته بود که می‌خواهد به طور کلی کره شمالی را نابود کند مگر آنکه کیم جونگ اون ملقب به “مرد راکتی” از تهدیدهایش علیه واشنگتن و متحدانش دست بردارد.

رئیس جمهوری سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ در توئیتی نوشته بود: رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون، به تازگی اعلام کرد که دکمه هسته‌ای همیشه روی میز او است. آیا کسی از رژیم ضعیفش به او اطلاع می‌دهد که من هم یک دکمه هسته‌ای دارم، اما این دکمه بسیار بزرگ‌تر و بیشتر است. قدرتمندتر از او دکمه من کار می‌کند!

اشمیت افزود: معاون‌های کاخ سفید ترامپ همچنین نگرانی خود را بابت این مساله بیان کرده بودند که او به صورت مکرر با تلفن‌های عادی با دوستان و معتمدانش در خارج از دولت و درباره اینکه چطور می‌خواهد از نیروی نظامی علیه کره شمالی استفاده کند، صحبت داشت.

اینکه ترامپ در ماه‌های آغازین فعالیتش واقعا حمله به کره شمالی را مدنظر داشت یا خیر، همچنان مشخص نیست.

ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود، کیم جونگ اون را هم تهدید کرد و هم از او تمجید کرد و در مقطعی هم گفت که آنها “عاشق هم شدند”، حتی در شرایطی که دو کشور بر سر تسلیحات هسته‌ای تنش داشتند.

کتاب اشمیت که برای نخستین بار در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، قرار است هفته آینده با جلد شومیز و یکسری اطلاعات جدید منتشر شود.

سیاسی
شناسه : 323266
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا