سکه به دنبال دلار؛

قیمت سکه و طلا به کدام سمت می رود؟

بازار طلا و سکه بعد از پشت سر گذاشتن نوسانات نسبتا شدید که تا ابتدای هفته جاری هم ادامه داشت، از روز گذشته و همسو با افت قیمت دلار روند باثباتی به خود گرفته است. هرچند افزایش قیمت اونس جهانی طلا می توانست نیرو محرکه رشد سکه شود اما افت قیمت دلار بازار طلا و سکه را نیز وارد مدار کاهشی کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز؛ شروع معاملات امروز بازار با افت قیمت طلا و سکه همراه بود. سکه امامی که تا روز دوشنبه بالای محدوده ۲۱ میلیون تومانی معامله می شد، با دریافت سیگنال های کاهشی از بازار ارز یک پله عقب نشینی کرده است. اتحادیه طلا و جواهر آخرین قیمت سکه امامی را ۲۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرده است.


فعالان بازار طلا مهم ترین فاکتور تعیین کننده قیمت سکه را تغییرات قیمت ارز می دانند. از نگاه آنان، اگر افت قیمت دلار ادامه دار باشد بازار سکه نیز تارگت بعدی خود را در نرخ های زیر ۲۰ میلیون تومان تعیین خواهد کرد. با این حال برخی نیز بر این باورند که این ارزش ذاتی سکه است که تعیین می کند این فلز زرد سمت و سوی کاهشی به خود بگیرد یا افزایشی.

بررسی ها نشان می دهد که در کنار عقب گرد قیمتی سکه امامی، سکه بهار نیز حدود ۳۰۰ هزار تومان افت ارزش داشته و معاملات امروز خود را با قیمت ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان آغاز کرده است. نیم سکه اما نسبت به روز گذشته بدون تغییر باقی مانده و در ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله می شود.

ربع سکه امروز ۲۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته و به قیمت ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. سکه گرمی نیز امروز بدون تغییر مانده و با قیمت ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود. بررسی ها نشان می دهد که ربع سکه با بیش از ۲۰۰ هزار تومان کاهش بیشترین حباب قیمتی را داشته است. هر مثقال طلا همچنان در محدوده ۸ میلیون تومانی معامله می شود. آخرین نرخ اعلامی هر مثقال طلا نیز ۸ میلیون و ۱۰۸ هزار تومان است.

فضای آرام قیمت سکه در سایه کاهش قیمت دلار

در همین راستا، آیت محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره عوامل تاثیرگذار بر بازار سکه به «جهان صنعت نیوز» گفت: هفته گذشته نوسانات شدیدی را در بازار طلا و سکه و همچنین بازار ارز داشتیم. انتصاب رئیس جدید بانک مرکزی و نوع نگاهی که به حوزه بازار ارز و طلا دارد اما در این مدت بر روند قیمتها اثرگذار بوده است. مسائل دیگری که نوسانات قیمتی در بازار طلا و سکه را شکل داده، تغییرات قیمت جهانی طلا و همچنین نرخ ارز است. در حال حاضر بازار ارز از التهابات شدید خود فاصله گرفته و به وضعیت مناسب تری نسبت به روزهای گذشته رسیده است. این موضوع بر بازار طلا و سکه نیز تاثیرگذار بوده و فضای آرام تری را بر این بازار حاکم کرده است.

به گفته وی، افرادی که بخواهند ار سرمایه نقدی خود در شرایط کنونی به نحو احسن استفاده کند هرجا احساس کنند که می توانند استفاده مطلوب تری از سرمایه خود ببرند در همان مسیر حرکت خواهند کرد. سرمایه گذاران اما باید نگاه بلندمدت داشته باشند و نیم نگاهی به رویکرد سیاست گذار به آینده بازار نیز داشته باشند. درمجموع انتظار می رود که مسیر بازار طلا و سکه کاهشی باشد و طی چند روز اخیر برنامه های جدید بانک مرکزی تقریبا نتیجه بخش بوده و آرامش بیشتری به قیمتها بخشیده است.

اخبار برگزیدهطلا و ارز
شناسه : 322451
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا