هواشناسی مازندران؛

پیش بینی هوا در شمال کشور؛ مازندران یخ می زند

هواشناسی مازندران با اشاره به تقویت سامانه سرد بارشی و تداوم هوای سرد پیش‌بینی کرد که دمای هوای این استان از امروز تا پایان هفته تا ۱۳ درجه سانتی‌گراد کاهش یابد.

به گزارش جهان صنعت نیوز؛ با نفوذ سامانه پرفشار و سرد بارشی و عبور متناوب موج از تراز میانی جو، آسمان مازندران از امروز یکشنبه تا پایان هفته علاوه بر کاهش محسوس دمای هوا، با وزش باد، باران و برف همراه خواهد بود و مردم در مناطق ساحلی، جلگه‌ای و همچنین در ارتفاعات و مناطق کوهستانی شب های سرد و یخبندانی را در طی این مدت تجربه خواهند کرد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی میانگین دمای هوای امروز در مناطق ساحلی و جلگه ای مازندران بین ۱۳ تا ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود که با تقویت سامانه پرفشار بارشی، دمای هوا نیز در این مناطق تا پایان هفته روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت به گونه ای که این کاهش دما بین مناطق مرکزی و شرقی نین هفت تا هشت و در مناطق غربی نیز بین ۱۰ تا ۱۱ درجه خواهد بود.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می دهد که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۱۳ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با هفت تا هشت درجه کاهش در روز پنجشنبه به پنج تا هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و در مناطق غربی نیز میانگین دمای هوا از ۱۳ تا ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز، با ۱۰ تا ۱۱ درجه کاهش در روز پنجشنبه به سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

مناطق کوهستانی نیز در طی این مدت همانند شهرهای ساحلی و جلگه‌ای شاهد کاهش محسوس دمای هوا خواهند بود به گونه ای که میانگین دمای هوا در ارتفاعات مازندران از چهار تا هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با ۱۰ تا ۱۳ درجه کاهش در روز پنجشنبه بین منفی یک تا منفی چهار درجه در نوسان خواهد بود.دمای هوای مازندران تا ۱۳ درجه کاهش می یابد
شب‌های یخبندان در مازندران
طبق پیش بینی هواشناسی، هر چند بارش باران تا روز چهارشنبه در این استان ادامه خواهد داشت اما هوای سرد همچنان تا پایان هفته در مازندران ماندگار خواهد بود و علاوه بر مناطق کوهستانی، دمای هوای شبانه در شهرهای ساحلی نیز به چند درجه زیر صفر خواهد رسید و شهروندان شب های یخبندانی را در طی این مدت تجربه خواهند کرد به گونه‌ای که دمای هوای شبانه در طی این مدت در مناطق جلگه‌ای به منفی یک تا منفی سه درجه خواهد رسید.

میانگین دمای هوای شبانه در مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران از امشب به زیر صفر درجه خواهد و مردم بلده با ۱۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر شب های زمستانی سردی را تجربه خواهند. میانیگن دمای هوای امشب در مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر در نوسان خواهد بود که این میزان در روز پنجشنبه به چهار تا ۱۷ درجه سانتی‌گراد زیر صفر کاهش می یابد.

طبق جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی مازندران، از امشب تا روز پنجشنبه بلده سردترین منقطه کوهستانی این استان خواهد بود و میانیگن دمای هوای شبانه این منطقه از ۱۰ درجه سانتی گراد زیر صفر در طی امروز، با هف درجه افزایش در روز پنجشنبه به ۱۷ درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد.

بیشترین میزان کاهش دمای هوای شبانه در طی این مدت در روز چهارشنبه در بلده اتفاق خواهد افتاد به گونه ای که میانگین دمای هوای شبانه این منطقه از ۱۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر در روز جاری با ۹ درجه افزایش، به ۱۹ درجه سانتی گراد زیر صفر می‌رسد.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی در مناطق ساحلی و جلگه ای نیمه ابری از سمت غرب استان ابری با وزش باد گاهی شدید، به تدریج با بارندگی و کاهش دما و در ارتفاعات نیز صاف تا نیمه ابری و از اواخر روز به تدریج ابری ، مه آلود و کاهش دما بویژه در ارتفاعات غربی با بارش باران و برف پیش بینی کرده است.

شرایط جوی مازندران در روز دوشنبه ابری همراه با بارش باران، در ارتفاعات مه آلود با بارش برف، وزش باد و کاهش محسوس دما پیش بینی شده است و بارش در نیمه غربی استان از مقدار و شدت بیشتری برخوردار است و از شب نیز بارش در دامنه ها به شکل برف خواهد بود.

آسمان مازندران در نیمه غربی در روز سه ‏شنبه ابری گاهی همراه با بارندگی و در ارتفاعات و دامنه ها مه آلود با بارش برف، وزش باد و کاهش نسبی دما و در نیمه شرقی نیز نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات و دامنه ها مه آلود با بارش پراکنده برف پیش بینی شده است.

هواشناسی، شرایط جوی مازندران در روز چهارشنبه در مناطق غربی و ارتفاعات را نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده باران و برف وزش باد و در سایر مناطق نیز نیمه ابری و در بعدازظهر ابری با احتمال بارش پراکنده باران و از روز پنجشنبه تا شنبه را نیز صاف تا نیمه ابری و از جمعه بعدازظهر و شب در ارتفاعات غربی ابری با بارش پراکنده باران پیش بینی کرده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که ساری با ثبت دمای ۲۰.۹ و رینه لاریجان با ۳.۳ درجه درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقطه استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.
دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود ۶ درجه کاهش خواهد یافت.

 

عمومی
شناسه : 321892
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا