نحوه انجام معاملات در بازار شرکت های کوچک و متوسط فرابورس ایران

کارشناس بازار سرمایه گفت: بنابر دستورالعمل منتشره، خرید سهام در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس توسط سرمایه‌گذاران حرفه‌ای امکان‌پذیر است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، آقای کوروش آسایش گفت:شرکت‌های کوچک و متوسط که به‌ اختصار SME نامیده می‌شوند، از جمله شرکت‌هایی هستند که یکی از بازار‌های فرابورس را به خود اختصاص داده و در حال حاضر برخی از شرکت‌ها سهام خود را در این بازار عرضه نموده‌اند.

به گفته او، شرکت‌های کوچک و متوسط به طوری کلی در دنیا بسیار کارآمد بوده و از آنها به شکل خوبی حمایت می‌شود. در کشور ما نیز بخش بزرگی به عنوان شرکت‌های کوچک و متوسط شناخته می‌شوند و شرکت‌های تازه تأسیس و دانش بنیان معمولا جز این شرکت‌ها محسوب می‌شوند.

آسایش ادامه داد: در گذشته معاملات روی این شرکت‌ها انجام می‌شد و تنها افراد حقوقی و سرمایه گذاران نهادی می‌توانستند در معاملات این شرکت‌ها  فعالیت کنند.

کارشناس بازار سرمایه گفت: در روز‌های گذشته دستورالعمل معاملات در این بخش تسهیل و روز گذشته جزئیات آن منتشر شد. بر این اساس سرمایه گذاران حرفه‌ای می‌توانند در این بازار فعالیت داشته باشند و اقدام به خرید و فروش کنند.

او می گوید:عرضه اولیه مانند بازار دوم فرابورس است و آنها هم می‌توانند بازارگردان داشته باشند و بازگشایی و بسته شدن آن‌ها نیز مانند شرکت‌های فرابورس خواهد بود علاوه بر این دامنه نوسان ۵ درصد را هم دارند.

آسایش گفت: یکی از موردی که تفاوت این بازار با دیگر بازار‌ها محسوب می‌شود این است که روز‌های فعالیت این شرکت‌ها محدود بوده و بناست سه روز کاری قبل جزئیات آن اعلام می‌شود.

او گفت: سرمایه گذاران حرفه‌ای باید توجه داشته باشند که معلاملات در این بخش ریسک بالاتری دارند و بحث نقدشوندگی این بازار نسبت به بخش‌های دیگر کمتر است، اما در کل این بازار و شرکت‌ها بیشتر آینده خوبی تا وضعیت فعلی دارند.

بورس
شناسه : 321795
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا