در تابستان امسال رقم خورد؛

مردان ایرانی کم تر و دیرتر ازدواج می کنند / ازدواج ۶هزار دختر زیر ۱۵ سال

آخرین گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد که از یکسو تعداد ازدواج‌های ثبت شده در تابستان امسال کاهش یافته و از سوی دیگر،‌ میانگین سن ازدواج به ویژه در مردان افزایش یافته است.

به گزارش جهان صنعت نیوز؛ بر اساس گزارش مرکز آمار،‌ در تابستان ۱۱۲هزار و ۶۱۰ رویداد ازدواج ثبت شده است. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۷ درصد کاهش یافته است. همچنین مقایسه تعداد ازدواج‌های ثبت شده در تابستان امسال با فصل مشابه سال ۱۳۹۹ حاکی از کاهش بیش از ۳۱ درصدی است.


میانگین سن مردان در زمان اولین ازدواج در تابستان ۱۴۰۱ به ۲۸ سال رسیده است. به طور کلی سن مردان در زمان اولین ازدواج طی سال‌های گذشته روند افزایشی پیدا کرده است. همچنین میانگین سن خانم‌ها در اولین ازدواج برابر با ۲۴.۱ سال بوده است.

در تابستان امسال در ۶ ازدواج ثبت شده،‌ سن مردان کم تر از ۱۵ سال بوده است. برای بانوان نیز این عدد برابر با ۵هزار و ۹۷۰ نفر گزارش شده است که ۵.۳ درصد از ازدواج‌های ثبت شده در این فصل را شامل می شود. البته تعداد ازدواج ثبت شده برای دختران زیر ۱۵ سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش حدود ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

در نقطه مقابل،‌ ۴۹ هزار و ۶۴۸ رویداد طلاق در تابستان امسال ثبت شده که نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۲ درصد کاهش یافته است.

بیشترین طلاق ثبت شده برای مردان در بازه سنی ۴۰ سال و بیش‌تر بوده است. به گونه ای که در ۳۷ درصد از طلاق‌های ثبت شده در تابستان امسال،‌ سن مردان بالای ۴۰ سال بوده است. بیش‌ترین طلاق ثبت شده برای بانوان نیز در بازه سنی ۳۰ تا ۳۹ سال بوده است. در ۳۸ درصد از طلاق‌های ثبت شده،‌ سن خانم ها در این بازه زمانی بوده است.

میانگین طول مدت ازدواج قبل از اولین طلاق در فصل تابستان برابر با ۱۱ سال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیده
شناسه : 321456
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا