یک نماینده مجلس پیشنهاد داد؛

اخراج سفیر فرانسه و کاهش سطح روابط با این کشور

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اقدام موهن نشریه فرانسوی شارلی ابدو، اظهار داشت: اقدامات توهین آمیز این نشریه مسبوق به سابقه است همان طور که امروز اقدام به توهین علیه ساحت مرجعیت و مخصوصا رهبر انقلاب کرده است در گذشته با حرکت زشت خود توهینی را به ساحت پیامبر اکرم (ص) کرده بود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: فرانسه مدعی آزادی بیان در کشور خود است سوالی که مطرح است آیا این کشور اجازه مطلب یا تصویری از هلوکاست را هم می دهد منتشر شود؟ یا منافع هیئت حاکمه آن به خطر خواهد افتاد.

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام موهن نشریه فرانسوی شارلی ابدو، اظهار داشت: اقدامات توهین آمیز این نشریه مسبوق به سابقه است همان طور که امروز اقدام به توهین علیه ساحت مرجعیت و مخصوصا رهبر انقلاب کرده است در گذشته با حرکت زشت خود توهینی را به ساحت پیامبر اکرم (ص) کرده بود.

وی افزود: فرانسه مدعی آزادی بیان در کشور خود است سوالی که مطرح است آیا این کشور اجازه مطلب یا تصویری از هلوکاست را هم می دهد منتشر شود؟ یا منافع هیئت حاکمه آن به خطر خواهد افتاد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: امروزه رهبر انقلاب نقطه ثقل اسلام و مسلمانان هستند و فارغ از محبوبیتی که در کشور دارند در خارج از کشور هم از محبوبیت بالایی برخوردار هستند از این رو دشمنان قصد دارند با این اقدام وجه رهبر انقلاب را دچار خدشه کنند که باید به آن ها یادآور شد که با چنین حرکات زشت و زننده نه تنها وجه ایشان را نمی توانند دچار خدشه کنند بلکه بیشتر نیز در بین مردم محبوبیتشان بالا خواهد رفت.

حیدری تصریح کرد: رهبر انقلاب حدود نیم قرن با استکبار و استثمار مبارزه کرده است از این رو دشمنان ایشان را همانند یک سد محکمی در برابر خود می بینند و به جای آن که مبارزه سالم کنند دست به چنین حرکات توهین آمیزی می زنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به برخورد لازم ایران نسبت به این حرکت فرانسه، بیان داشت: اقدامات ایران باید به طوری باشد که فرانسه متوجه اقدام موهن خود شود. یکی از این اقدامات می تواند اخراج سفیر این کشور و تقلیل و کاهش سطح روابط با کشور فرانسه باشد باید سطح روابط با این کشور به سطح کنسول کاهش یابد

سیاسی
شناسه : 321072
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا