وزارت صمت وعده داد؛

ثبات تولید و قیمت روغن موتور تا دوماه آینده

مدیرکل دفتر خدمات آماد و توزیع وزارت صمت از ثبات تولید و قیمت روغن موتور تا دوماه آینده خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محمدجواد نظرزاده مدیرکل دفتر خدمات آماد و توزیع وزارت صمت با حضور در برنامه «میز اقتصاد» گفت: امروز مشکلات روغن موتور نسبت به چهار ماه گذشته بسیار کاهش یافته است و مشکل خاصی در تولید و عرضه روغن موتور وجود ندارد.

وی افزود: عرضه مستقیم روغن موتور در پایانه‌ها و افزایش بازرسی‌ها، موجب کاهش التهابات عرضه این محصول در سطح بازار شده است و شاید هنوز به قیمت مصرف‌کننده نرسیده باشد که البته بخشی از این افزایش قیمت مربوط به خدماتی است که ارائه می‌شود.

مدیرکل دفتر خدمات آماد و توزیع وزارت صمت ادامه داد: در حدود یک‌ درصد از فروشگاه‌ها به سامانه فروشگاهی تجهیز شده‌اند. 

وی بیان کرد: اگر ۱۵ درصد جایگاه‌ها، عرضه با قیمت متعادل و رسمی داشته باشند، بازار کاملا کنترل می‌شود و این موضوع موجب از بین رفتن حباب قیمت می‌شود. 

رضا تقی‌پور انوری رئیس کمیته صنعت و راهبردهای صنعتی مجلس گفت: برخی از مشکلات حوزه روغن موتور از جمله عرضه روغن پایه‌ در بورس حل شده است ولی هم‌اکنون برخی مشکلات جدید در حال بروز است.

وی ادامه داد: توقع ما از دولت این است که نظارت و کنترل مستمر و پایدار بر بازار داشته باشد و این‌گونه نباشد که یک مشکل حل شود و مشکلی دیگر جایگزین آن شود.

در حالی که ۴۵ روز پیش شاه‌میرزایی معاون تجارت و خدمات وزیر صمت قول داده بود تا یک‌ماه آینده بازار روغن موتور به ثبات برسد و عرضه با نرخ مصوب صورت گیرد، امروز نظرزاده مدیرکل دفتر خدمات آماد و توزیع وزارت صمت از ثبات تولید و قیمت این محصول تا دوماه آینده خبر داد و گفت: قول می‌دهم تا دوماه آینده سه درصد فروشگاه‌های کشور ذیل دقیق‌ترین سامانه‌های اطلاعاتی وزارت صمت مدیریت شود و قیمت عرضه روغن موتور کاملا متناسب با نرخ مصوب باشد.

 

صنعت و معدن
شناسه : 320977
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا