عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به تعطیلی مراکز هسته‌ای در دولت قبل اعلام کرد؛

آمریکایی‌ها به تعهدات خود عمل نکردند

عضو ه‍یئت رئیسه مجلس گفت: آمریکا در دولت گذشته بسیاری از مراکز هسته‌ای مانند فردو، نطنز و اراک را به تعطیلی کشاند در حالی که ایران به تمامی تعهدات خود عمل کرده بود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، احمد امیرآبادی فراهانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم اظهار داشت: دشمن ۳ و نیم میلیون دلار در راستای بررسی وضعیت اغتشاشات در شهر‌های مختلف کشور هزینه کرد و حادثه به وجود آمد برای خانم امینی بهانه خوبی برای اجرای نقشه‌های دشمنان بود.


نماینده قم در خانه ملت عنوان داشت: مشکلات کنونی کشور به دلیل کم کاری مجلس شورای اسلامی و همچنین بخشی از آن به دلیل اقدامات دولت سیزدهم و همچنین برنامه‌های دولت گذشته است.

وی گفت: در دولت گذشته پروژه‌ای در زمینه توسعه گازی انجام نشد و این موضوع موجب افزایش مصالح ساختمانی و همچنین کاهش گاز اختصاصی به بخش‌های صنعت و خانگی شده است که دولت سیزدهم در راستای تأمین و جبران کسری‌ها در حوزه انرژی برنامه‌هایی را آغاز کرده است.

امیرآبادی با اشاره به دستاورد‌های ایران در عرصه نظامی گفت: کشور امروز در عرصه موشکی توانمندی خوبی دارد و قادر است پاسخ کوبنده به کشور‌های متجاوز دهد، اما دشمنان به دلیل اینکه از توان نظامی ایران با خبرند دست به این اقدام نمی‌زنند.

نماینده قم در مجلس ابراز داشت: در مذاکرات اخیر که در حال نهایی شدن بود، امتیازاتی در حال دریافت بود، اما حوادث اخیر همانند آنچه که در فتنه ۸۸ رخ داد موجب برهم زدن معادلات شد و این امر خساراتی را به مردم تحمیل کرد.

امیرآبادی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: دو تن از نمایندگان مجلس در زمینه اختلاس فولاد مبارکه اصفهان اظهارات نسنجیده‌ای داشتند و آنچه در این زمینه بیان شد واقعیت نداشت و ۷۵ هزار میلیارد تومان از ۹۲ هزار میلیارد تومان به دلیل تخفیف وزیر صنعت به منظور جلوگیری از افزایش قیمت خودرو‌ها بوده است.

وی عنوان داشت: دشمنان به دنبال تحریم‌های اقتصادی و جنگ شناختی برای آسیب زدن به انقلاب اسلامی به منظور جلوگیری از الگو شدن ایران اسلامی در منطقه و جهان است.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: آمریکا در دولت گذشته بسیاری از مراکز هسته‌ای مانند فردو، نطنز و اراک را به تعطیلی کشاند در صورتی که ایران تمام تعهدات خود را در قالب برجام عملیاتی و اجرایی کرده بود در مقابل آمریکایی‌ها به تعهدات خود عمل نکردند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آمریکایی‌ها نسبت به تعهدات هسته‌ای خود بی اعتنا بودند مجلس شورای اسلامی اقدام متقابلی اجرایی کرد.

امیرآبادی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند دستاورد‌هایی هسته‌ای بیان نشود ابراز داشت: اگر راکتور‌های هسته‌ای در کشور خاموش شود بسیاری از تجهیزات و ظرفیت‌های درمانی بیمارستان‌های کشور غیر فعال خواهد شد.

وی ادامه داد: در این صورت ورود فناوری‌های جدید مانند آب شیرین کن از آب دریا نیز فراهم نخواهد بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان داشت: شهید معصومی که از نخبگان دانشگاهی قم مه در حادثه اخیر شیراز به شهادت رسید، قبل از سفر به استان فارس با من در مورد پروژه تولید آب از هوا صحبت کرده بود که متأسفانه دشمنان این فرصت را از ملت ما گرفتند.

صنعت و معدن
شناسه : 320965
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا