در جام ملت ها؛

فغانی یک داور استرالیایی است

علیرضا فغانی با حضور در لیست بین‌المللی استرالیا همچنان به فعالیت خود در عرصه داوری جهان ادامه می دهد.

  به گزارش جهان صنعت نیوز به گزارش “ورزش سه”، علیرضا فغانی در چند ماه گذشته یکی از خبرسازترین چهره‌های فوتبال ایران بوده است؛ بعد از توطئه عجیب برای حذف نام این داور برجسته از لیست بین‌المللی داوران ایران و دلخوری فغانی از رفتار عجیب کمیته داوران، او به جام جهانی قطر رفت.

در شرایطی که خیلی ها انتظار داشتند فغانی تا فینال جام جهانی پیش برود و ایران در این تورنمنت نماینده داشته باشد، اما یک اشتباه، که از سوی کمک‌داور ویدیویی به او تحمیل شد، تیم داوری ایران را از مسابقات حذف کرد. اشتباه فغانی در بازی پرتغال و اروگوئه و بر سر پنالتی‌ای که برای یاران کریس رونالدو گرفت، بسیار بازتاب داشت و در نهایت منجر به کنار رفتن او و تیم داوری‌اش از مسابقات شد.

حواشی عجیب پیرامون فغانی اما حالا با بازگشت او به استرالیا به عنوان محل سکونتش هم ادامه دارد؛ در شرایطی که تصور می‌شد فغانی برای بازگشت به لیست الیت داوران (ایران یا استرالیا) باید تا پاییز سال ۱۴۰۲ صبر کند، اما حالا با اعلام سایت فیفا به نظر می‌رسد او یک اتفاق بزرگ را برای خودش رقم زده است. با این‌که گفته می‌شد فغانی با حذف ناگهانی از لیست الیت ایران، فرصت برای حضور در لیست استرالیا را نیز از دست داده، اما حالا مشخص شده که او در بین داوران بین‌المللی استرالیا قرار دارد.

سایت فیفا به‌صورت سالانه لیست داوران بین‌المللی را منتشر می کند. امروز، ۴ ژانویه نیز سایت فیفا لیست داوران بین‌المللی، کمک‌داوران و کمک‌داوران ویدیویی برای تمام کشورهای جهان را منتشر کرد که در لیست داوران بین‌المللی کشور استرالیا نام علیرضا فغانی برای سال ۲۰۲۳ به عنوان یکی از ۱۲ داور اصلی این کشور دیده می‌شود.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد فغانی قبل از نهایی شدن لیست الیت داوران ایران از حذف نام خودش خبر داشته و این مسئله را به مسئولان فدراسیون فوتبال استرالیا اطلاع داده است. همین امر هم سبب شده تا قبل از ددلاین مشخص‌شده برای اعلام لیست الیت نام فغانی از کشور استرالیا به عنوان یکی از داوران بین‌المللی قرار بگیرد.

با این شرایط، فغانی همچنان در بین داوران بین‌المللی فوتبال حضور خواهد داشت و در جام ملت‌های آسیا نیز به قضاوت خواهد پرداخت. تفاوت این تورنمنت اما برای او و ایرانی‌ها این است که داور برجسته فوتبال ایران در جام ملت های ۲۰۲۳ به عنوان داور استرالیایی و نه ایرانی به میادین خواهد رفت و کار خود را جلو خواهد برد. موضوعی که قطعا برای فوتبال ایران تلخ است و می‌تواند در آینده حواشی جدیدی را نیز ایجاد کند./ ورزش سه

ورزشی
شناسه : 320608
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا