جدیدترین شگفتی های نمایشگاه فناوری چیست

نمایشگاه فناوری CES ۲۰۲۳ که میزبان جدیدترین فناوری‌های جهان است، روز گذشته به روی خبرنگاران و اصحاب رسانه افتتاح شد. در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ که پنجم تا هشتم ژانویه در مرکز همایش‌های لاس‌وگاس برگزار می‌شود، برخی از جدیدترین محصولات غول‌های فناوری به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز اولین نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) در سال ۱۹۶۷ در شهر نیویورک برگزار شد. از آن زمان تاکنون هزاران محصول در این نمایشگاه رونمایی شده است که بسیاری از آن‌ها زندگی ما را تغییر داده است. برخی از روندهای نوظهور در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی امسال، از جمله وسایل نقلیه الکتریکی، سلامت دیجیتال، هوش مصنوعی و رباتیک بیشتر به چشم خواهد خورد.


نمایشگاه CES به طور سنتی به عنوان مکانی شناخته می‌شود که شرکت ها در آن فناوری جدید خود مانند تلویزیون، لپ تاپ، تلفن های هوشمند و سایر محصولات را معرفی می ‌کنند. برخی از رویدادهای نوظهور نیز وجود دارد که باید منتظر آنها در نمایشگاه امسال باشیم.

نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES ۲۰۲۳) این هفته در شهر لاس‌وگاس ایالات متحده برگزار می‌شود. به گفته انجمن فناوری مصرف کنندگان که برگزارکننده نمایشگاه CES است، در این نمایشگاه که از ۵ تا ۸ ژانویه (۱۵ تا ۱۸ دی‌ماه) برگزار می‌شود، بیش از ۳۱۰۰ غرفه دار از ۱۷۰ کشور حضور دارند.

در این نمایشگاه، بزرگ‌ترین برندهای جهان حضور دارند و با شرکای جدید دیدار می‌کنند و زیرک‌ترین مبترکان پا به عرصه می‌گذارند. نمایشگاه CES تمامی جنبه‌های فناوری را شامل می‌شود. از جمله مواردی که در این نمایشگاه فناوری به نمایش در می‌آید، فناوری‌های مربوط به حوزه هوش مصنوعی، انرژی، خودرو، سلامت، سرگرمی، صفحه‌های نمایش و تلفن‌همراه، وسایل خانه، ربات و بسیاری از فناوری‌های دیگر است.

وسایل نقلیه الکتریکی

وسایل نقلیه الکتریکی (EV) بار دیگر در CES یک دسته بندی اصلی خواهند بود. علاوه بر معرفی وسایل نقلیه جدید، غرفه‌داران، نوآوری‌هایی را در زمینه اتصال، افزایش بهره‌گیری از یادگیری ماشین (Machine Learning) و هوش مصنوعی (Artificial intelligence) برای ویژگی‌هایی مانند فناوری خودروهای خودران نشان خواهند داد.

از برندهای خودروسازی و شرکت‌هایی مانند مرسدس بنز و ال‌جی انتظار می‌رود که با نمایشگرهای عظیم، بلندگوهای پشت سری و چراغ‌های تعاملی، طراحی فضای داخلی خودرو را به نوعی متفاوت به ما نشان دهند.

به غیر از خودروسازان بزرگ، تعدادی از تامین‌کنندگان خودرو نیز در نمایشگاه CES حضور خواهند داشت. علاوه بر خودروهای برقی، دوچرخه‌های الکتریکی و اسکوترهای الکتریکی گران‌قیمت نیز در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده شده است.

سلامت دیجیتال

سلامت و تندرستی به عنوان یک مقوله مهم، حضور فزاینده‌ای در CES داشته است. با توجه به همه‌گیری COVID-۱۹، علاقه افراد به سلامت دیجیتال و فناوری‌های سلامتی بیشتر شده است. در نمایشگاه امسال، شرکت استودیوی سلامت دیجیتال نقطه کانونی حوزه سلامت دیجیتال در CES ۲۰۲۳ خواهد بود.

هوش مصنوعی، رباتیک

راه‌حل‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیشرفته هوش مصنوعی، نقش فعالی در توسعه صنعت در سرتاسر جهان ایفا می‌کنند و در CES نیز آنها مورد توجه قرار گرفته‌اند.

هوش مصنوعی یک موضوع تکراری در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ خواهد بود. جدیدترین جهش‌های هوش مصنوعی در همه چیز از ماشین‌ها، ربات‌ها گرفته تا لوازم خانگی در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ به نمایش گذاشته می‌شود.

آخرین فناوری ارائه شده همچنین شامل برنامه‌های کاربردی وب ۳، واقعیت مجازی و پهپادهای پرنده حامل افراد می‌شود.

خرید و تحویل بدون تماس و مستقل ربات‌ها نیز روند بزرگی برای نمایشگاه CES ۲۰۲۳ خواهد بود. هوش مصنوعی عملیات پرداخت و دریافت کالاها و خدمات را برای مصرف کنندگان آسان تر می‌کند./ ایسنا

عمومی
شناسه : 320589
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا