عضو کمیسیون عمران مجلس؛

شورای نگهبان قانون ساماندهی صنعت خودرو را تایید کرد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تایید لایحه اصلاح ماده ۱٠ قانون ساماندهی صنعت خودرو توسط شورای نگهبان، پس از پیگیری‌های مستمر در مجلس خبرداد.

به گزارش جهان صنعت نیوز: مجتبی یوسفی اظهار کرد: پس از ارائه لایحه اصلاح ماده ۱٠ قانون ساماندهی صنعت خودرو، این موضوع پس از بررسی، در شورای نگهبان به مرحله تایید رسید.


وی افزود: بر همین اساس، تردد و حمل بار و مسافر به وسیله وسایل نقلیه موتوری فرسوده در کلانشهرها ممنوع است و تبصره ۲ این ماده نیز خودروسازان را مکلف کرده به ازای چهار دستگاه خودرو یا موتورسیکلت، گواهی اسقاط را از مرکز اسقاط دریافت کنند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس در این لایحه اصلاحی مقرر کرده است تولیدکنندگان خودرو یا موتورسیکلت در صورت عدم ‌وجود گواهی اسقاط خودرو یا موتورسیکلت به اندازه کافی در سامانه اسقاط، می‌توانند با پرداخت ۱.۵ درصد قیمت آن به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجوز شماره‌گذاری دریافت کنند.

یوسفی بیان کرد: ۱۰۰ درصد منابع حاصل شده در راستای پرداخت یارانه سود و تسهیلات بانکی متقاضیان اسقاط خودرو و موتور هزینه می‌شود.

وی افزود: مسئولیت اسقاط خودرو در کشور با وزارت صنعت، معدن و تجارت است و این وزارتخانه می‌تواند زمان اعتبار برای گواهی اسقاط تعیین کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: این کار با هدف کاهش آلودگی در سطح شهر و همچنین نوسازی خودروهای فرسوده و از دور خارج کردن خودروهای با آلایندگی زیاد بوده است.

یوسفی تصریح کرد: این اقدام مثبت، هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ محیط زیستی منافع سرشاری را برای کشور به دنبال دارد.

خودرو
شناسه : 320201
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا