وزارت نفت اعلام کرد؛

سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلاری در توسعه میدان نفتی آزادگان

وزارت نفت در جلسه شورای اقتصاد به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور جزییات برنامه‌ریزی خود برای آغاز عملیات اجرایی توسعه میدان نفتی آزادگان که تفاهم نامه سرمایه گذاری مشترک آن به مبلغ ۷ میلیارد دلار پیش از این امضا شده بود، تشریح کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز:  جلسه شورای اقتصاد ظهر سه شنبه به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد و برخی از طرح‌های مهم و اولویت دار دولت سیزدهم مورد تصویب قرار گرفت.


در این جلسه که وزرای نفت، نیرو، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و شهردار تهران نیز حضور داشتند برخی درخواست‌ها و پیشنهادات دستگاههای اجرایی مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

سرمایه گذاری در طرح توسعه، بهبود بازیافت، افزایش تولید و بهره برداری میدان نفتی شادگان با دومیلیارد دلار سرمایه گذاری داخلی و خارجی از درخواست های وزارت نفت در این نشست بود که شورای اقتصاد با آن موافقت کرد.

در این جلسه وزارت نفت جزئیات برنامه ریزی خود برای آغاز عملیات اجرایی توسعه میدان نفتی آزادگان که تفاهم نامه سرمایه گذاری مشترک آن به مبلغ ۷ میلیارد دلار پیش از این امضا شده بود، تشریح کرد.

انتشار اوراق مالی اسلامی برای تأمین مالی اجرای دو طرح «احداث قطار حومه ای کلانشهر اصفهان به شهر جدید بهارستان» و «احداث قطار حومه ای کلانشهر مشهد به شهر گلبهار و چناران» نیز از درخواست‌های مطرح شده توسط وزارت راه و شهرسازی در این جلسه بود که پس از بحث و بررسی در خصوص مشخصات مالی و اقتصادی طرح‌ها، اعضای شورای اقتصاد با آن موافقت کردند.

نفت و پتروشیمی
شناسه : 320103
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا