وزیر بهداشت؛

برنامه دولت برای پزشک خانواده چیست

بهرام عین اللهی، در اجلاس معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در هتل قلب تهران، مهم‌ترین برنامه وزارت بهداشت را اجرای پزشکی خانواده در کشور دانست.

  به گزارش جهان صنعت نیوز وزیر بهداشت با ببان اینکه رایگان شدن ارجاع در سطوح دو و سه در برنامه پزشکی خانواده منوط به تصمیم دولت است، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم با اجرای کامل برنامه، یک کانال قدرتمند از پزشکی خانواده ایجاد کنیم که هر کسی وارد این کانال شد از مزایای آن بهره ببرد. مانند طرح دارویار که هر فردی با نسخه الکترونیک به داروخانه مراجعه کند می‌تواند از مزایای بیمه‌ای طرح بهره مند شود.


عین اللهی با اشاره به اینکه در حال حاضر در فاز اجرایی برنامه در تمام سطوح در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به سر می بریم، افزود: پیشنهادهای لازم برای اختصاص اعتبارات کافی جهت اجرای سراسری برنامه از طرف وزارت بهداشت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است و اگر این اعتبارات تأمین شود از اردیبهشت ۱۴۰۲ قادر به اجرای سراسری برنامه در تمام کشور خواهیم بود.

وزیر بهداشت، اهمیت تقویت شبکه بهداشت را مورد اشاره قرار داد و گفت: حوزه بهداشت در واکسیناسیون کرونا بهترین امتحان را پس داد و اکنون نیز باید با انجام جلسات مختلف و ایجاد کارگروه‌های تخصصی نسبت به اجرای برنامه پزشکی خانواده آمادگی لازم را در خانه‌ها، پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی کشور فراهم آورد.

عین اللهی در پایان تصریح کرد: خوشبختانه زیرساخت‌های لازم برای اجرای سراسری برنامه پزشکی خانواده که همانا بیمه سراسری مردم و اجرای نسخه الکترونیک بود با بیمه ۶ میلیون ایرانی و افزایش نسخه نویسی الکترونیک از ۱۰ به ۹۰ درصد در کشور، ایجاد شده است و با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت شاهد اجرای کشوری برنامه پزشکی خانواده خواهیم بود./ دانشجو

عمومی
شناسه : 319347
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا