عضو کمیسیون بهداشت مجلس مطرح کرد؛

استیضاح وزیر بهداشت به کجا رسید؟

جمع‌بندی امضاکنندگان استیضاح در هفته‌های گذشته این بود که استیضاح وزیر بهداشت راهگشا و به سود مردم نیست. از این رو نمایندگان مجلس انصراف خود را در این خصوص اعلام کردند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این رابطه گفت: درباره گمانه‌زنی‌ها برای استیضاح وزیر بهداشت، عموم نمایندگان به کلام رهبر معظم انقلاب استناد می‌کنند که در آخرین دیدار هیأت دولت فرمودند «تلاش دولت در حوزه سلامت نتایج محسوس داشت.»


سلمان اسحاقی افزود: این کلام رهبر انقلاب، برای نمایندگان دلیلی قاطع بر کارنامه درخشان وزارت بهداشت است؛ به طوری که امروز نمایندگان مجلس می‌بینند کشورهای پیشرفته دنیا با چالش‌های بزرگ ناشی از موج جدید کرونا و مرگ و میرهای میلیونی مواجه هستند، اما کشور ما در مهار کرونا توفیقات چشمگیری داشته است. به طوری که تنها در آذرماه ۱۳ روز بدون فوتی کرونا را تجربه کردیم.

نماینده قائنات و زیرکوه در مجلس با اشاره به موانع پیش روی نظام سلامت تصریح کرد: اگر سازمان برنامه و بودجه، وزارت صمت و وزارت اقتصاد در کنار وزارت بهداشت قرار گیرند و با نظام سلامت همراه باشند، به طور قطع وزیر بهداشت، اراده و توانایی رفع دغدغه‌های حوزه‌های گوناگون از جمله تامین دارو، تجهیزات و آماده‌سازی زیرساخت‌های بیمارستانی و تدوام توفیقات قبلی وزارتخانه خود را دارد.

اسحاقی با اشاره به اینکه جمع‌بندی امضاکنندگان استیضاح در هفته‌های گذشته این بود که استیضاح وزیر به بهداشت راهگشا و به سود مردم نیست، افزود: جمع‌بندی این بود که به جای این اقدام، بودجه نظام سلامت تقویت شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: امروز در کنار اتفاقات مبارکی که در دولت سیزدهم در حوزه سلامت در حال روی دادن است، شاهد آن هستیم که با مهار کرونا و بازگشایی کسب و کارها، دانشگاه‌ها و مدارس، قابلیت ترمیم اقتصاد و معیشت مردم ایجاد شده است. وی تصریح کرد: از طرفی اکنون، اولویت مجلس حل مسأله اقتصاد و معیشت مردم و ایجاد هماهنگی حداکثری بین مدیران اقتصادی است و سلامت در اولویت نظارتی پارلمان نیست./ایرنا

 

عمومی
شناسه : 317283
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا