آیت الله رئیسی: ورود مردم به میدان تولید سبب موفقیت کشور می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز: آیت الله رئیسی روز پنجشنبه در بازدید از کارخانه کویر تایر بیرجند و در جمع کارکنان بزرگترین واحد صنعتی خراسان جنوبی اظهار داشت: این کارخانه “قدرت” و “ثروت” را با هم برای کشور تولید می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات نوآورانه در کارخانه کویرتایر گفت: کویر تایر که سال‌ها کار کرده هر روز شاهد ابتکارات جدید است و شعار “ما می‌توانیم” در این کارخانه محقق شده است.

رئیس جمهور عنوان کرد: کارهایی که در کارخانه انجام شده قابل تحسین است و نگاه داخلی سازی، دانش بنیان، بومی‌سازی، ابتکارات و خلاقیت‌های آن قابل تقدیر است.

وی گفت: این کارخانه نه در سخن و حرف و خواسته بلکه دانش بنیان و بومی‌سازی را در عمل پیاده کرده است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه در این بازدید کارهای بزرگی در مجموعه دیدیم، افزود: فعالیت‌های کارخانه کویر تایر بیرجند نه تنها با نمونه‌های خارجی قابل رقابت نیست، بلکه بالاتر و برتر است.

وی با تاکید بر اینکه قدرت به موشک‌سازی نیست بلکه به همین روحیه نشاط کارگران و بومی‌سازی‌هاست تصریح کرد: معتقدم در این مجموعه تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین انجام شده، اشتغال افزایش یافته و هم کار بر پایه علم و فناوری صورت گرفته است.

رئیس دولت سیزدهم ادامه داد: کار باید با کیفیت بالا باشد باشید و باید از ایستادگی و مقاومت کارکنان این مجموعه که با همه مشکلات پای کار بودند، تشکر کرد.

این بازدید که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون اجرایی رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار و جمعی از مسوولان همراه بود، با هدف بررسی وضعیت موجود و میزان تولید کارخانه انجام شد.

اتخاذ تصمیمات لازم در راستای طرح‌های توسعه‌ای این کارخانه از دیگر اهداف بازدید رئیس جمهور در اولین روز سفر به خراسان جنوبی بود.

کارخانه کویر تایر بیرجند سال ۱۳۷۷ به بهره‌برداری رسیده و اکنون با ۲۴ سال فعالیت، این مجموعه صنعتی، با هفت رکورد ملی و انحصاری، جایگاه اول در تولید تایر سبز را دارد و اولین سازنده پرس پخت در کشور است.

در حال حاضر هزار و ۳۰۴ نفر به صورت مستقیم و چهار هزار و ۷۸۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این کارخانه مشغول فعالیت هستند.

رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت صبح پنجشنبه وارد بیرجند شد.

دیدار مردمی رئیس جمهور در ورزشگاه آزادی بیرجند از برنامه‌های اولین روز این سفر بود و چند طرح بزرگ اقتصادی و عمرانی با حضور آیت الله رئیسی در این استان افتتاح می‌شود همچنین رئیس جمهور در نشست‌های مختلف طی این ۲ روز شرکت می‌کند.

سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی نوزدهم شهریور سال گذشته انجام شد که سومین سفر استانی دولت سیزدهم بود.ایرنا

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 314521
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا