آیت الله رئیسی:قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء دانایی را به توانایی ضمیمه کرده‌است

به گزارش جهان صنعت نیوز: آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در همایش سالانه مدیران، معاونان و مسئولان قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) با قدردانی از دست اندرکاران این نهاد و انگیزه و اندیشه سازندگی آنان، افزود: ۳۳ سال از عمر این قرارگاه می‌گذرد و قبل از آن هم باید به هشت سال جنگ تحمیلی و کار ماندگار رزمندگان در حوزه مهندسی جنگ و دفاع مقدس اشاره کرد.


وی با بیان اینکه سازندگی از دل رزمندگان در جنگ برخاست، ادامه داد: نگاه «ما می توانیم» در دوران دفاع مقدس جلوه های بسیاری به همراه داشت و کارهای بسیاری انجام داد و همواره معتقدم علاوه بر راهیان نور، راهیان پیشرفت هم راوی پیشرفت باشد.

رئیس جمهور با یادآوری اینکه حماسه آفرینان دوران دفاع مقدس کارهای بزرگی که در آن زمان انجام شد را روایت نکردند و به همین دلیل جوانان درباره آن اطلاع کافی ندارند، اظهار داشت: رزمندگان بعد از جنگ تحمیلی و پیروزی‌های بزگ دفاع مقدس، بلافاصله کار ساختن را در کشور آغاز کردند.

آیت الله رئیسی با یادآوری تلاش های صورت گرفته در دوران جنگ برای حفظ تمامیت ارضی کشور ادامه داد: قرارگاه سازندگی که نام آن در این سالها با انجام کارهای بزرگ در کشور همراه است و در حوزه نفت و گاز، آب‌رسانی و در جاده های مواصلاتی، سدسازی و نیروگاه سازی فعالیت داشته دانش و دانایی را به توانایی ضمیمه کرده است که نتیجه آن کارهای علم پایه بزرگی است که امروز در قرارگاه مشاهده می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد:‌ هرجا سخن از کار بزرگ بوده، دوستان در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با روحیه و انگیزه و داشتن نقشه راه اعلام آمادگی کرده اند به طوری که با اتکا به آنان پیمانکاران وارد میدان می شوند.

رئیس جمهور طرح های آبرسانی به خوزستان، سنندج و همدان را از جمله خدمات ارزنده قرارگاه برشمرد و گفت: اگر نامی از قرارگاه برده نمی‌شود به این دلیل است که شما همیشه گمنام اقدام می کنید.

وی با برشمردن خدمات قرارگاه خاتم در برق رسانی، آبرسانی و گاز رسانی به مناطق مختلف کشور، یادآور شد: سپاه هم در دوراه دفاع مقدس و هم بهد از آن در سختی هایی چون سیل و زلزه کنار مردم بوده و در ساختن کشور و سازندگی نقش آفرین بوده است.

سازندگی و اقتصاد هم عرصه نبرد با دشمن است

رئیس‌جمهور سازندگی و اقتصاد را هم عرصه نبرد با دشمن خواند و گفت: امروز هم دشمنان در جنگ ترکیبی که یک ساحت آن اقتصادی است، نمی خواهند بگذارند ایران توانمند ظاهر شود و حتی رهبر معظم انقلاب هم بر این نکته تأکید کردند که دشمن به دلیل اینکه نمی‌ خواهد پیشرفت‌های ما را ببیند، حوادث اخیر را دامن زده است.

وی خطاب به نیروهای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا خاطرنشان کرد: همچنانی که دیروز در دفاع مقدس تولید قدرت کردید، امروز در قرارگاه سازندگی تولید قدرت کنید؛ البته قدرت فقط ساخت موشک نیست ؛ ضمن اینکه ساخت موشک هم قدرت است و ما افتخار می کنیم که به پیچیدگی‌ها در این تجهیزات نظامی دست یافتیم.

آیت‌الله رئیسی با انتقاد از آنانی که نبود برخی امکانات را بهانه می‌کنند و روحیه جهادی ندارند و با تأکید بر روحیه توانستن، اظهار کرد: روحیه توانستن همان روحیه دوران جنگ است که نباید بابت نداشته‌هایمان بنالیم بلکه باید با این روحیه تهدیدها را تبدیل به فرصت‌ها کنیم.

وی افزود: علت ایجاد ناامنی و مسائل حاشیه‌ای توسط دشمن این است که نمی‌خواهند پیشرفت کشور و گره گشایی از زندگی مردم اتفاق بیفتد.

رئیس‌جمهور خطاب به مدیران و فرماندهان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) اضافه کرد: بنده به عنوان طلبه خدمتگزار و شما به عنوان سردار و سرافراز در عرصه سازندگی همه باید به ایران قوی بیندیشیم و قوت اقتصادی یکی از جلوه های قوت ایران است.

وی ادامه داد: ایران قوی بدون اقتصاد قوی و زیرساخت‌های قوی و بدون به فعل رساندن بسیاری از ظرفیت‌ها امکان پذیر نیست.

رئیس دولت سیزدهم با اشاره به ظرفیت‌های زیاد موجود در کشور خاطر نشان کرد: رابطه برخی کشورهای اروپایی با دریا بسیار کم است اما ما ۳۷۰۰ کیلومتر و به عبارتی ۵ هزار کیلومتر با دریا ارتباط داریم اما تولید ناخالص ملی ما از دریا ۲ تا ۳ درصد است در حالی که برخی کشورها تا ۵۰ درصد اقتصاد دریا دارند.

وی افزود: در حوزه اقتصاد دیجیتال برخی کشورهای همسایه به میزان پول نفت ما از اقتصاد دیجیتال درآمد و اشتغال زایی دارند.

رئیسی با تأکید بر فعالیت در حوزه اقتصاد کشاورزی، گفت: در حوزه اقتصاد کشاورزی می‌توانیم کارهای زیادی انجام دهیم. روستاهای ما برق، آب، گاز، جاده، خانه بهداشت و مدرسه دارند اما چرا روستایی در روستا نمی ماند چون می گویند کشاورزی در روستا برایشان صرف نمی کند ما کاری نکردیم برای کشاورز کشاورزی صرف کند و گرنه به حاشیه شهر پناه نمی‌بردند.

وی ادامه داد: اگر اقتصاد روستا و تولید در روستا فعال شد، جاذبه روستا بسیار است. اقتصاد در حوزه‌های مختلف مانند معدن هم است که برخی استان‌ها می‌گویند استان‌شان بهشت معدن است و این می‌تواند اقتصاد این استان‌ها را فعال و به تبع آن اشتغال را فعال کند.

رئیس‌جمهور با قدردانی از قرارگاه خاتم بابت تلاش ماندگاری که در این حوزه‌ها آغاز کرده و کارهای خوبی انجام داده است، گفت: امروز از نمایشگاه هم دیدن کردم و دوباره از آن بازدید می‌کنم یا دوستان گزارش دهند تا بیشتر در جریان قرار بگیرم.

وی خطاب به فرماندهان قرارگاه خاتم افزود: راه زیادی در پیش دارید با تجربه، دانش، انگیزه و اندیشه خوبی که دارید و راه هم اگر هموار نباشد با قدرت ادامه دهید.

آیت الله رئسی یاد شهید سردار سلیمانی را گرامی داشت و اظهار داشت:‌ خدا حاج قاسم را رحمت کند، راه برای ایشان هموار نبود اما هیچوقت سختی ها به او فشار نیاورد تا در کار و راهش تردید کند و خداوند هم به او مدد کرد و نامش ماندگار شد.

آیت الله رئیسی بلندآوازگی را دست خدا دانست و ادامه داد: با کارهای بزرگ بدانید که این قرارگاه سپاه عزت آفرین و عزیزان دست اندرکار بلندآوازه خواهد شد و زمینه این کارهای بزرگ بسیار است.

وی افزود: برای نسل حوان هم راهیان پیشرفت را پیشنهاد کردم که اگر در مجموعه شما فعال شود و جوانان در جریان اقدامات کارهای انجام شده در بعد از جنگ قرار بگیرند برایشان شوق آفرین است وانگیزه های جدی ایجاد می‌کند.

رئیس جمهور ابر از امیدواری کرد خدا شهدای این مجموعه را غریق رحمت واسعه و جانبازان را شفای عاجل دهد.

وی گفت: این فعالیت ها گام های بلندی است که برای کشور ماندگانر خواهد بود و قدرت آفرین است و این اقتدار برای ما باعث افتخار و عزت خواهد بود و از همه کسانی که در سال‌های گذشته در اینجا فعال بودند قدردانی می‌کنم از جمله همکار ما در دولت و همکاری قدیمی شما آقای قاسمی که روحش شاد باشد و در کنار حضرت علی (ع) مهمان کند.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 314102
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا