وزیر ارتباطات: سرعت تغییرات تکنولوژی شرایط تنظیم‌گری را دشوارتر کرده

به گزارش جهان صنعت نیوز: عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سرعت تغییرات تکنولوژی و رشد فزاینده فراگیری ارتباطات و فناوری اطلاعات در زندگی روزمره مردم و توسعه شکل تازه‌ای از کسب‌وکار و نیازها و انتظارات کاربران، شرایط تنظیم‌گری و راهبری حوزه ICT را دشوارتر و پیچیده‌تر از هر زمان دیگری می‌کند.

عیسی زارع‌پور هم‌زمان با نوزدهمین سالروز تاسیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در پیامی اعلام کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در آستانه ورود به نوزدهمین سال تأسیس، هم‌زمان با سرعت تغییرات تکنولوژی و رشد فزاینده فراگیری ارتباطات و فناوری اطلاعات در زندگی روزمره مردم و توسعه شکل تازه‌ای از کسب و کار و نیازها و انتظارات کاربران، شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند. شرایطی که تنظیم‌گری و راهبری حوزه ICT را دشوارتر و در عین حال پیچیده‌تر از هر زمان دیگری می‌کند.

وی افزود: در یک سال گذشته توسعه زیرساخت‌های ارتباطی فراگیر، پایدار، پرسرعت و با کیفیت مبتنی بر فیبرنوری (FTTx) و ارتقای کیفیت پوشش ارتباطات سیار از طریق تدوین و تصویب مقررات مورد نیاز، کسب حمایت‌های مالی دولت، تعامل با ذی‌نفعان و همچنین جلب مشارکت نهادهای مرتبط با این حوزه به طور هم‌زمان، در رگولاتوری کشور دنبال شده است که امیدوارم در دوره جدید سازمان، اجرای پروژه فیبر نوری با سرعت و شتاب بیشتری دنبال شود.

زارع‌پور تصریح کرد: در حال حاضر توسعه عادلانه دسترسی همه مردم عزیز ایران در اقصی نقاط کشور به خدمات مناسب و با کیفیت، توسعه خدمات دیجیتال بر بسترهای بومی و حمایت از طیف متنوع صاحبان کسب و کارها، شتاب‌دهی به تحولات فناورانه در کشور، نیازمند بازنگری در ساز و کارهای نظارتی و ایجاد ضمانت اجرای قدرتمند و کارآمد برای تحقق اهداف و اجرای مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و ارتقای توان نظارتی با به‌کارگیری فناوری‌های تنظیم یار، ابزارها و شیوه‌های نوین، برنامه‌ریزی و اصلاح ساز و کارها به منظور افزایش رضایت مشتریان با در نظر گرفتن کیفیت خدمات، قیمت و حق انتخاب خدمات، تنظیم مقررات خدمات و سکوهای فضای مجازی از طریق برنامه‌ریزی، تنظیم‌گری و همکاری با نهادهای بالادستی مانند شورای‌عالی فضای مجازی و نهادهای تنظیم‌گر بخشی و بین بخشی و سیاست‌گذاری برای استفاده حداکثری از توان داخلی و بومی‌سازی در زیرساخت، شبکه‌ها و خدمات ارتباطی بر اساس قوانین و سیاست‌های بالادستی است که بایستی در سرلوحه اقدامات رگولاتوری قرار بگیرد.

وی افزود: نوزدهمین سالروز تأسیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی را تبریک گفته و از تمامی همکارانم در این سازمان برای تلاش و مشارکت در پیشبرد اهداف حوزه ICT قدردانی می‌کنم. ‌امید آن دارم با عنایت باری تعالی و تداوم این تلاش‌ها، بیش از پیش شاهد بالندگی سرزمین عزیزمان ایران زمین باشیم.

اخبار برگزیدهدانش و فناوری
شناسه : 313228
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا