جدول تعرفه جدید گاز پرمصرف‌ها منتشر شد

به گزارش جهان صنعت نیوز: بر اساس جدول تعرفه جدید گاز پرمصرف ها در فصل سرد سال، قیمت گاز در سه پلکان اول یعنی مصارف متعارف هیچ‌گونه تغییری نخواهد کرد، نرخ تعرفه گاز در پلکان چهارم تا ششم ۳۰ درصد افزایش، قیمت تعرفه گاز در پله هفتم تا دهم ۵۰ درصد افزایش خواهد داشت و قیمت گاز در پله یازدهم و دوازدهم هم به ترتیب ۵۰۰۰ و ۶۰۰۰ تومان خواهد شد.


مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز هم امروز گفت: تعرفه‌های جدید گاز برای پرمصرف‌ها تصویب شده است، براین اساس طی یکی دو روز آینده تغییراتی در حوزه تعرفه‌های قبوض گاز خواهیم داشت.

به گفته وی، در سه پلکان اول یعنی مصارف متعارف هیچ‌گونه تغییری اتفاق نخواهد افتاد، اما از پلکان چهارم تا پلکان دهم یعنی مشترکین پرمصرف و پلکان یازدهم و دوازدهم یعنی مشترکین بسیار پرمصرف، تعرفه تقریبا به قیمت خوراک پتروشیمی‌ها یعنی براساس قیمت صادراتی است که بین ۵ تا ۶ هزار تومان قیمت دارد.

وی افزود: ۶۴ درصد مشترکین شرکت گاز، در سه پلکان اول قرار گرفتند که ۳۵ درصد مصرف را انجام می‌دهند، اما ۳۵ درصد از مشترکین، ۶۰ درصد مصرف را انجام می‌دهند و و قریب به ۲ درصد هم نزدیک به ۵ و نیم درصد مصرف می‌کنند که شامل پرمصرف‌ها هستند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 312527
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا