بارش برف و باران در ۱۱ استان/ هشدار زرد هواشناسی برای برخی استان‌ها

به گزارش جهان صنعت نیوز: بر اساس تحلیل نقشه‌‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق استان‌های گیلان، مازندران،‌ کرمان و هرمزگان بارش پراکنده و وزش باد روی می‌دهد.


در برخی مناطق استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، یزد، شرق و شمال فارس، برخی مناطق اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان، ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش باران و برف، گاهی رعدوبرق، وزش باد و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی شده است. در ارتفاعات البرز مرکزی و استان‌های گیلان و مازندران بارش پراکنده انتظار می‌رود.

یکشنبه آینده در برخی مناطق استان‌های خراسان جنوبی،‌ سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان،‌ یزد، شرق و شمال فارس بارش پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی دوشنبه هفته آینده در استان‌های واقع در شمال غرب، برخی مناطق غرب کشور و به‌تدریج دامنه‌های غربی و مرکزی البرز بارش روی می‌دهد. روز سه‌شنبه در مناطق ذکر شده به شکل پراکنده و خفیف بارش پیش بینی شده است. خلیج‌فارس نیز طی ۳ روز‌ آینده، تنگه هرمز جمعه و شنبه و دریای خزر،‌ مناطق ساحلی گیلان و غرب مازندران طی ۲ روز آینده مواج و متلاطم است.

توصیف سامانه: پایداری جو وآلودگی هوا

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۱

نوع مخاطره: سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده های جوی

منطقه اثر: اراک، کرج و تهران

اثر مخاطره: افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص های آلودگی هوا، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها.

توصیه: مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی، کنترل فعالیت‌های صنعتی آلاینده، کاهش تردد غیر ضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 312525
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا