بازارهای جهانی زیر سایه اعتراضات

به گزارش جهان صنعت نیوز: بازارهای اروپایی عمدتاً روز پنجشنبه پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده گفت که افزایش‌های کوچکتر نرخ بهره ممکن است در دسامبر آغاز شود، افزایش یافتند.

پاول در سخنرانی روز چهارشنبه در یک رویداد گفت که انتظار دارد بانک مرکزی در موقعیتی قرار گیرد که تا ماه آینده میزان افزایش نرخ بهره را کاهش دهد. با این حال، او هشدار داد که سیاست پولی احتمالاً برای مدتی محدود می‌ماند تا زمانی که نشانه‌های واقعی پیشرفت در مورد تورم ظاهر شود.

همچنین بازارهای جهانی نیز در روزهای اخیر به دلیل کاهش جزئی اقدامات قرنطینه کووید-۱۹ توسط چین، تقویت شده اند. در وال استریت، S&P 500 و Nasdaq Composite هر دو اندکی افزایش یافتند، پس از آن که داده‌های تورمی که به دقت توسط فدرال رزرو تحت نظارت فدرال رزرو بود، پایین‌تر از حد انتظار رسید.

سهام اروپا روز سه‌شنبه علیرغم افزایش‌های قوی در بازارهای آسیایی با امید به اینکه چین ممکن است به اعتراضات نسبت به سیاست‌های سختگیرانه کووید پاسخ دهد و محدودیت‌های جمعیت را کاهش دهد، با نرخی متفاوت به پایان رسید.

سهام‌های اروپایی در ماه دسامبر با واکنش سرمایه‌گذاران به آنچه که برخی تحلیل‌گران گفتند تصمیم جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا برای عقب نشینی از کاهش اخیر در شرایط مالی و هضم بخشی از داده‌های اقتصادی بود، شروع درخشانی برای تجارت داشتند.

بازارهای آسیا یک شبه پس از گزارشی که چین می‌تواند به برخی از افرادی که آزمایش کووید مثبت دارند اجازه دهد تا در خانه قرنطینه شوند، افزایش یافت، زیرا رهبری پکن به‌نظر می‌رسد از افزایش اعتراضات شهروندان خشمگین از محدودیت‌های سختگیرانه همه‌گیر بدون تحمل صفر در این کشور جلوگیری کند. سرمایه گذاران همچنین از داده های ضعیف PMI چین چشم پوشی کردند.

Stoxx 600 در سراسر منطقه با ۰.۸۹ درصد افزایش به ۴۴۳.۹۶ رسید، در کنار افزایش ۰.۶۵ درصدی Dax آلمان به ۱۴۴۹۰.۳۰ در حالی که Ibex 35 اسپانیا با ۰.۵۳ درصد افزایش به ۸۴۰۷.۹۰ رسید.

به موازات آن، بازدهی باند ۱۰ ساله آلمان ۱۲ واحد پایه کمتر به ۱.۸۱۵ درصد و یورو نزدیک به ۱.۰۵ در برابر دلار آمریکا بود.

داده‌های رسمی نشان داد که در بخش اقتصادی، بیکاری در سراسر منطقه یورو در ماه اکتبر کاهش یافته است. نرخ بیکاری تعدیل شده فصلی ۶.۵ درصد بود، از ۶.۶ درصد در سپتامبر ۲۰۲۲ و ۷.۳ درصد در اکتبر ۲۰۲۱. اجماع بر این بود که هیچ تغییری در ماه به ماه وجود نداشته باشد.

در سراسر بلوک بزرگتر، این نرخ ۶.۰ درصد بود، کمتر از ۶.۱ درصد در سپتامبر و ۶.۶ درصد ثبت شده در اکتبر ۲۰۲۱.

بر اساس نظرسنجی منتشر شده در روز پنجشنبه، کاهش سرعت فعالیت های تولیدی منطقه یورو در ماه نوامبر کاهش یافت.

سهام های اروپایی پس از بسته شدن در بالاترین سطح از ژوئن دیروز کاهش یافتند، زیرا سرمایه گذاران نگرانی‌ها در مورد رکود و بازار کار را در مقابل شرط بندی برای افزایش آهسته تر نرخ بهره و بازگشایی چین ارزیابی می کنند.

شاخص Stoxx Europe 600 تا ساعت ۸:۰۶ صبح در لندن ۰.۴ درصد کاهش یافت. معدنچیان و انرژی منجر به کاهش قیمت شدند در حالی که رسانه ها و املاک و مستغلات عملکرد بهتری داشتند. Credit Suisse Group AG پس از اینکه رئیس آن گفت بانک توانسته است اساساً خروج دارایی ها را متوقف کند، سود کرد.

معیار اصلی منطقه‌ای برای هفتمین هفته رشد خود تعیین شده است، طولانی‌ترین روند پیروزی از آوریل ۲۰۲۱. اظهارات این هفته توسط جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، انتظارات را تقویت کرد که بانک مرکزی از سرعت تهاجمی خود در ماه دسامبر کناره‌گیری کند و احساسات منفی بود. همچنین با کاهش محدودیت های کووید در چین تقویت شده است. تمرکز بعداً در روز به گزارش مشاغل ایالات متحده برای سرنخ‌هایی در مورد گام‌های سیاست بعدی فدرال رزرو تغییر خواهد کرد.

ریکاردو گیل، رئیس تخصیص دارایی در Trea AM، گفت: “بازار با خوش بینی بیش از حد، روند افزایشی را تجربه می کند، بنابراین برای ماه دسامبر ما انتظار یک بازار محدودتر را داریم.” “خشنودی بیش از حد وجود دارد.”

رولاند کالویان، رئیس استراتژی سهام اروپا در Societe Generale، در یادداشتی گفت: «ما اکنون فکر می‌کنیم که بازار سهام اروپا ارزش منصفانه‌ای دارد.

سهام های اروپایی شاهد بسته شدن چندین شاخص از جمله FTSE MIB، DAX و Euro Stoxx 50 در بازار صعودی ماه گذشته بودند. CAC 40 فرانسه حدود ۱۹ درصد نسبت به پایین ترین سطح امسال رشد کرده است و در آستانه عبور از آستانه است.

به گفته استراتژیست های Bank of America Corp، که توصیه می کنند تا قبل از افزایش احتمالی کاهش شغل در سال آینده، خوش بینی سرمایه گذاران سهام در مورد کاهش بازار کار و چرخش فدرال رزرو بیش از حد باشد. صندوق‌های سهام اروپا چهل و دومین هفته متوالی بازخرید را ثبت کردند.

اقتصاد کلان
شناسه : 310460
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا