تلاش نتانیاهو برای فرار از زندان!

به گزارش جهان صنعت نیوز:  اولین ترکش پیروزی نتانیاهو، ائتلافش با بن‌گویر برای تشکیل دولت است. حالا تازه‌ترین خبرها حاکی از آن است که بن‌گویر به عنوان یک صهیونیست به شدت افراط‌گرا نتانیاهو را متقاعد کرده که وزارت امنیت رژیم صهیونیستی را برعهده بگیرد. امری که زلزله‌ای سیاسی به بار آورده و  شماری از مقامات نظامی و امنیتی اسرائیل بار دیگر از سپردن وزارت امنیت داخلی به ایتمار بن گویر ابراز نگرانی کردند.

این مقامات  انتقال مسئولیت نیروهای امنیتی و نظامی به بن گویر را خطری برای امنیت این رژیم دانسته و اعلام کردند که اقدامات تحریک آمیز وی ممکن است به ایجاد بحران های جدید بویژه وخامت اوضاع در مسجدالاقصی، آسیب دیدن روابط اسرائیل با کشورهای عربی و تضعیف هماهنگی با آمریکا منجر شود.

از سوی دیگر بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز نسبت به تشکیل گروه‌های شبه نظامی صهیونیست تحت امر ایتمار بن گویر عضو تندرو کنست که توسط نتانیاهو به عنوان وزیر امنیت داخلی دولت جدید منصوب شده، هشدار داد. وی در سخنانی در این باره اظهار داشت: در مذاکرات ائتلافی اشتباهاتی رخ می‌دهد که آسیب‌های امنیتی بزرگی را به همراه خواهد داشت و این آسیب‌ها ممکن است به جان انسان‌ها آسیب برساند. این یک دستورالعمل قطعی برای آسیب رساندن به “دولت و سلسله رهبری” است.

گفتنی است پیش از این بسیاری از کارشناسان عنوان کرده بودند که روی کار آمدن مجدد نتانیاهو و ائتلافش با جناح‌های به شدت تندرو منجر به تغییر برخی از قوانین اسرائیل خواهد شد که متعاقب آن ممکن است مساله محکومیت نتانیاهو نیز منتفی شود. با این حال روز دوشنبه یائیر لاپید، نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی در توئیت‌هایی که از سخنرانی‌اش در کنفرانس موسسه دموکراسی اسرائیل منتشر کرد، اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف اسرائیل می‌خواهد تعیین کند که چه کسی در محاکمه او سمت دادستان کل را برعهده بگیرد و او می‌خواهد قاضیانی را که به دادگاه تجدیدنظر او گوش فراخواهند داد، تعیین کند.

به گزارش آناتولی، وی افزود: نتانیاهو خواهان تصویب قانونی است که مانع از ارائه کیفر خواست علیه نخست وزیر شود. این امر قانونی و ایدئولوژیک نیست، این جرم و سوء استفاده از فرصت است. ما باید این امر را متوقف کنیم، ما برای مقابله با این امر مصمم هستیم. نخستین گام این است که به مردم علت را شرح دهیم. ما به مردم خواهیم گفت که در معرض فریب قرار گرفته‌اند و اصول دموکراسی اسرائیل در حال فروپاشی است، تمامی این عوامل به دلیل مسائل شخصی است؛ علت دیگری وجود ندارد.

وی با اشاره به نتانیاهو گفت: او الان می‌داند که اگر این قوانین را تصویب نکند، این ریسک را می‌کند که دومین نخست وزیر در تاریخ اسرائیل باشد که به زندان می‌رود، کاری وجود ندارد که نتانیاهو برای جلوگیری از زندانی شدن خود نکند. لاپید افزود: آنها اسرائیل را به سمت گرداب خطرناکی علیه دموکراسی می‌کشانند که به اقتصاد و امنیت آسیب می‌رساند و برای ما تحریم‌های بین المللی به بار می‌آورد؛ فقط به این دلیل که مشکلات شخصی دارند.

لازم به ذکر است، نتانیاهو با اتهام‌های کلاهبرداری، رشوه و سوء استفاده از قدرت متهم است.

 

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 309438
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا