انتقاد شدید صدراعظم آلمان از افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم ایران

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان با تکرار برخی ادعاها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، از تصمیم این کشور برای افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم انتقاد کرد.

وی که در یک کنفرانس خبری به همراه نخست وزیر فرانسه صحبت می‌کرد، با تکرار برخی ادعاها گفت که در خصوص رویکرد ایران برای غنی‌سازی اورانیوم، این مساله بار دیگر اهمیت این موضوع را نشان داد که باید هر اقدام ممکن را برای ممانعت از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای انجام دهیم.

شولتس  در ادامه ادعاهای خود افزود که ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، از «اهداف اصلی» آلمان، فرانسه و هم‌پیمانان دیگر از جمله آمریکا و انگلیس است.

 پیش از این نیز تروئیکای اروپا در ادامه مواضع ضدایرانی خود، طی بیانیه‌ای مشترک، آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در سایت فردو که در واکنش به قطعنامه سیاسی شورای حکام صورت گرفت را محکوم کرده بود. 

در این بیانیه با اشاره به واکنش ایران ادعا شده است که این اقدام، چالشی برای نظام جهانی منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای بود و هیچ توجیه غیرنظامی معتبری ندارد.

در ادامه آمده است که به رایزنی با هم‌پیمانان بین‌المللی خود درباره بهترین روش برای رسیدگی تشدید تنش هسته‌ای ایران ادامه خواهیم داد.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 308286
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا