لیگ والیبال ملت‌ها: ایران با اقتدار به شیکاگو رسید

جهان صنعت نیوز| تیم ملی والیبال ایران در هفته پنجم رقابت‌های لیگ والیبال ملت‌ها به مصاف صربستان رفت و توانست این تیم را شکست دهد.

در آغاز هفته پنجم رقابت های لیگ والیبال ملت ها در کشور بلغارستان، تیم های ملی ایران و صربستان از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف هم رفته اند. شاگردان کولاکوویچ در صورت کسب یک پیروزی از دیدار های خود در این هفته، صعود خود به دور نهایی رقابت ها را قطعی می کردند. اتفاقی که در این مسابقه با برتری ۳-۱ شاگردان کولاکوویچ رخ داد.

ست اول: ایران ۲۵-۲۳ صربستان

کولاکوویچ امروز تیمش را با ترکیب اصلی و این نفرات وارد زمین کرد: سعید معروف، سیدمحمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی پور، پوریا فیاضی، علی شفیعی و محمدرضا حضرت پور(لیبرو). صربستان با وجود این که شانسی برای صعود به مرحله بعدی مسابقات نداشت، بازی را خیلی خوب شروع کرد و پا به پای ایران توانست رقابت کند و کار را برای تیم کولاکوویچ سخت کند. آن ها حتی توانستند وقت استراحت اول را هم با نتیجه ۸-۷ به سود خاتمه دهند. اما در ادامه ایران توانست با درخشش بازیکنانی مثل امیر غفور و پوریا فیاضی از حریف پیش بیفتد و با حفظ فاصله حداقلی، در نهایت ست نخست را با نتیجه ۲۵-۲۳ به نفع خود خاتمه دهد.

ست دوم: ایران ۲۶-۲۸ صربستان

این ست هم مثل ست اول کاملا نزدیک شروع شد و دو تیم در تمامی امتیازات شانه به شانه هم پیش رفتند. صرب ها این بار هم توانستند وقت استراحت اول را با یک امتیاز برتری به سود خود خاتمه دهند اما حملات ایران با محوریت امیر غفور و میلاد عبادی پور باعث شد تا شاگردان کولاکوویچ در ادامه از حریف خود پیش بیفتند. در این ست دو تیم تا امتیاز ۲۴ هم پا به پای هم پیش رفتند اما در نهایت این صرب ها بودند که موفق شدند این ست را با نتیجه ۲۶-۲۸ به نفع خود خاتمه دهند.

ست سوم: ایران ۲۵-۲۲ صربستان

ایران که برای صعود به مرحله نهایی رقابت ها به برد در این مسابقه احتیاج داشت، با قدرت ست سوم را شروع کرد و بر خلاف دو ست قبلی اجازه نداد که اختلاف امتیاز با صرب ها نزدیک باقی بماند و توانست وقت استراحت فنی اول را ۸-۵ به سود خود خاتمه دهد. در ادامه عملکرد بی نقص و کم اشتباه ملی پوشان باعث شد تا این اختلاف امتیاز در ادامه رقابت هم حفظ شود و وقت استراحت دوم هم با نتیجه ۱۶-۱۰ به سود شاگردان کولاکوویچ خاتمه یافت. در ادامه اما صرب ها توانستند با اتکا به سرویس های دقیق خود کمی از اختلاف بکاهند اما تیم ملی ایران در نهایت موفق شد با نتیجه ۲۵-۲۲ پیروز این ست شود و در مجموع ۲-۱ از حریف خود پیش بیفتد.

ست چهارم: ایران ۲۵-۱۹ صربستان

شاگردان کولاکوویچ در این ست درست همانند ست قبل اجازه نفس کشیدن به حریف ندادند و با ارائه نمایشی قدرتمندانه و با صلابت توانستند برتری خود را به حریف دیکته کنند و از همان ابتدا با ایجاد فاصله ای مطمئن، در نهایت این ست را هم با نتیجه ۲۵-۱۹ به سود خاتمه دادند تا با کسب برتری ۳-۱ در این دیدار، ضمن بازگشت به صدر جدول رقابت ها با ۱۱ برد و ۳۳ امتیاز،صعود خود را به دور نهایی بازی ها که در شیکاگوی آمریکا برگزار می شود، قطعی کنند.

ورزشی
شناسه : 30755
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا